Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Tuesday, December 24, 2013

Mission in progress (Part 2)

Assalamualaikum…
Mari..mari..mari..
Aku nak sambung stori pasal misi aku hari tu…
Tak ingat dah?
Ala...

Dah hampir 12 malam, korang agak-agak camne keadaan aku?
Ngantuk la boss..
Nak letak bag kat stowage atas tu pun tak dapat..
Beberapa kali aku try tapi tak lepas jugak…
Blah la lu Mimie..
Kalu ngaku tak sampai je kan senang..
Hehehe!!
Takkan la nak panjat kerusi ni plak..
Mintak pramugari cantik tu la tolong jap lagi..
Sementare tu, letak je dulu kt seat sebelah aku ni..
Tetibe, tercegat di sebelahku satu lembaga tinggi..
Alamak!!!
Tempat die ni la plak..
Mat saleh uollss..
You nak duduk sangat kan?
Hah..tolong la letakkan my bag ni kat stowage tu..
Kot ye pun ngantuk, jgn lupe adab orang berbudi plak..
“ Thank you..”

Dengan seat yang  macam leh muat dua orang saiz aku, terus aku duk sopan-sopan..
Kena la tunjuk adab sopan melayu depan mat saleh ni kan?kan?
Dan…
Dengan rasminya aku umumkan misi nak dapatkan bf pilot ensem tu aku tukar ke misi membuat taik mata..
Balik Terengganu nnt la aku jalankan misi yang ala-ala tiga suku aku tu..
Hehehe!!!
Tapi…
Bila sume dah masuk, baru aku perasan aku sorang je perempuan kat situ..
Ada 16 seat je sume sekali and seat tu diletakkan berpasangan..2-2 laa..
Selalu kat economy class 3-3..
Patutlah sume yang menapak masuk tadi sume pandang aku…
Ingatkan pandang aku sebab aku ni merupa Dato’ Siti bila malam…
Hehehe!!
Dah pandang-pandang, aku kasi sedekah la sikit..
Bukan kena bayar pun setakat nak sedekah senyuman tu..
Korang nampak tak betapa tidak sombongnya aku ni?
Hehehe!!

Dah la ditutup plak dengan langsir antara economy and business..

Akak cantek!!!
Tolong la akak..
Tak boleh ke bukak langsir tu?
Saya tak mau  kena tangkap kering dalam ni…
Mimie…
Ko memang nak kena penampar laju-laju ke?
Hihihi!!
Tetibe aku rase sangat kerdil bila berada di kalangan yang tinggi-tinggi ni..
Yang lain sume bukan bangsa aku…
Pastu sumenye ala-ala sebaya abah aku je except mat saleh sebelah aku ni..
So, berbaloi la aku cancelkan misi aku tu..

Tetibe, pramugari tu datang kasi aku tuala panas plak..
Nak watpe plak tuala panas ni…
Bermula la episode kejakunan aku..
Pusing kiri, nampak gelap di luar tingkap..
Pusing kanan..
Owh… sume duk lap muke pakai tuala panas tu..
Aku pun lap je la tangan aku tu..
Kang tak guna kan kecik ati plak..
Then..
Tak sempat terbang pun lagi, terus datang pramugari tu tanye nak air apa..
Aku tengok dalam dulang die ade air guava and apple je..
“Orange juice..”
Nampak tak aku punye perangai nak nyusahkan akak tu gi ambik air lain plak untuk aku?
Hehehe!!

Dah dapat air sorang satu, dah buckle up sume..
Part yang paling aku suke tiap kali naik flight pun tiba..
Dengar enjin ditarik kuat-kuat and sedia untuk berlepas..
Zoommmmmmmmm……………………….

Tup-tup datang lagi pramugari tadi..
Lor.. tanye nak makan ape plak dah..
Alahai.. pukul 12 malam lebih-lebih pun nak makan jugak ke…
Tapi org kate rezeki jangan ditolak..
Bila lagi nak merase makanan kat business class ni..
Selalu dapat makan kacang dengan air je segelas kat economy..

Ngantuk punye pasal, aku leh tertido plak sementare akak tu ambikkan makanan aku tu..
Sedar-sedar je akak tu dah kat hujung seat tu nak letakkan makanan aku tu..
Mimie…
Akak la sangat.. steward tu.. Ko rabun dekat plak ke sekarang?
Dalam duk teruja steward nak letak makanan, boleh plak aku tak tahu mana tray nk letak makanan tu…
Takkan bawah seat plak..
Selalu ade je depan mata kalu kat economy..
Apa lagi..
Ambik peluang la nak tanya steward tu kan..
“ In your armrest. Pull it first”
Amek ko… Jakun sangat!!!
Hahaha..

Mushroom pie + cheese cake + guava..

Dah macam makan kat hotel bagai plak aku rase..
Mane taknya..
Dah siap sudu + garfu+ pisau + kain nak sangkut kat leher lagi..
Nampak sangat  orang yang naik business ni suke makan tumpah-tumpah…
Hahahaha!!

Mimie..
Dorang nak jaga baju dorang..
Tengok brand sudah…
Baju ko sorang je yang murah kat dalam tu..
Lor..
Gitu ke?
Kalu tau gitu, aku pakai  jaket yang bulu-bulu kat leher tu tadi..
Baru nampak ala-ala Che Ta…
Hahahaha!!

Burk….
Kenyang uollsss…
Tup-tup..
“ Kita akan mendarat ke KLIA sebentar saja lagi”..
Fuyoo…
Lajunya..
Mat rempit ke ape ni?
Tak sampai 50 minit dah sampai ni…
Mentang-mentang incik JPJ tak de nak saman-saman uolls kat atas ni kan….

Ni saat paling aku sentiasa lebih bersedia tetiap kali aku naik belon gemuk ni..
Gegaran tetiap kali touch down tu berbeza…
Tapi kali ni..
I salute U la abang pilot..
Langsung tak terasa…

Masuk-masuk kereta je, tak berenti mulut aku duk bercerite kat adik aku yang ambik aku tu..

 “ Angah, memang smooth gler la landing tadi. Tak rase langsung bergegar..”
“Kak duduk kat business memang la tak terase.. Bukan dekat pun dengan tayar tu.. Dekat economy baru terasa..”
Pastu..
“ Tapi tadi rase sakit kepale ckit la. Sampai berdengung-dengung telinga ni. Rase sama macam naik time gi Vietnam ari tu.. Tapi kak bernafas macam Angah ajar tu la..”
“ Pilot tu gerak laju sangat la tu dari tempat tinggi ke tempat rendah..”

Confirm dalam ati adik aku dah macam..
“Eh.. kakak aku ni tak pernah belajar ke ape.. Takkan tu pun tak tahu..”
“ Bro.. Kalu terer fizik, lama dah kak apply jadi engineer MAS jugak..”
Hehehe!!

Pastu..
Sibuk plak duk bercerite layanan dalam business class tu..
Yang ni confirm adik aku rase macam..
“ Kesian plak kakak aku ni.. Jakun giler rupanya..”
Hehehe!!
 
Tu baru dengan Angah..
Bila jumpe plak adik aku lagi sorang, Muin, sekali lagi mulut aku sibuk bercerite..
Sambil gelak-gelak Muin boleh cakap macam ni…
“ Memang gitu la.. orang naik ari tu pun gitu gak..Last-last, orang kate je orang poser.. Terus pramugari tu tak tanye dah nak apa-apa lagi..”
Podaahhh..alasan memang tadika punye tahap la tu.. Rugi giler la lu ni bro..
Pastu ade hati nak pi German sorang-sorang..
Siyes nak gelak guling-guling dengar..
Hahahaha!!

Patut la Muin ni ngadu kat ma yang die rimas naik business class…
Pastu siap request pasni nak naik economy aje..
Memang untung sesangat kan MAS amek budak cam die ni keje..
Hihihi!!

Ok..
Misi pasti aku teruskan nanti!!
Keep waiting ya uollsss…

Jumpe lagi..

p/s: mood rajin tulis panjang-panjang sudah datang sebab terpaksa..

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...