Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, December 19, 2013

Misi bermula... (Part 1)

Assalamualaikum….
After a few days melarikan diri, aku kembali..
Tapi…
Kenapa ye ko larikan diri Mimie?
Sebenarnye, ramai yang tanye ngape aku ke KL lepas dari majlis ini.. 
Jawapan aku yang paling poyos adalah…
“ Nak cari bf pilot ensem..”
Mimie...
Kasi reason yang logik sikit boleh tak?
Helloooo…
Jodoh tu sume kan kerja Allah..
Mana tahu tetibe jodoh aku memang dengan pilot..
Hahahaha!!
Dah tu..
Berjaya ke misi ko tu Mimie?
Hihihi!!

Malam tu, bergegas la aku ke airport Sultan Mahmud dengan semangat berkobar-kobar ni…
Ikut jadual flight tu pukul 9 malam..
Ni bukan flight persendirian berhad nak tunggu aku kalu aku lambat..
Haruslah kena pi awal-awal…
Yang jadi mangsa kena antar aku, harus la...

Fiena and Tihah..

 Kat situ ade dua kaunter MAS..
Satu economy class and another one is for Business class..
Aku pun masuk la yang Business class…


Terus akak yang jaga kaunter MAS tu tanye aku..
“ Economy ke?”
“ Erm,bukan.. Business”
Terus disemaknya nama aku seperti yang tertera pada kad pengenalan aku tu..
“ Betul la, business..status stand by.. Tapi sekarang ni flight delay and dijangka sampai pukul 10.50.. Check in karang sikit la”
“Ok”

Tapi..
Akak..
Ingat saya tak mampu ke nak naik business ni?
Saya tahu la tiket yang business class ni mahal..
Untuk malam ni ada yang harga seribu lebih lagi...
 Apa akak ingat orang yang pakai coat, tuxedo, blazer je ke leh naik business?
Mentang-mentang la saya ni kecik, pakai main entam je ni tak sesuai la naik business ni ey?
Takdenya sesuke ati saya je nak beratur kat business tu..
Bukannya saya ni tak leh membaca...

Simple aje...

Korang agak-agak akak tu sentap tak dengan aku?
Memang tak langsung..
Pasal tu aku cakap dalam ati je..
Korang ingat aku ni teruk sangat ke?
Aku pun paham la akak tu punye tugas memang gitu..
So, aku jawab leklok and senyum je..
^_^

 Tapi sebenarnya kan…
Memang aku tak mampu pun..
Korang ingat duit aku beribu riban ke sampai sanggup nak bayar harga tiket business ni?
Tak de maknanya laa..

Sebenarnye, aku kategori kakak beruntung since one of my brother keje dengan MAS..

Yoooo..
Mekaseh la ye Angah...

So, aku boleh dapatkan harga tiket tu dengan sangat murah..
Ingat senang ke nak naik flight yang tambang lagi murah dari tambang bas?
Sebab tu aku sangat menyokong usaha adik aku belajar rajin-rajin dulu..
Korang nampak tak agenda tersembunyi aku tu?
Hahahahha!!
Sekarang mari doakan dan menyokong Muin plak yang dalam usaha menjadi engineer MAS..

Chaiyok!! Chaiyok!!

Muin boleh punye..
Otak smart...
Ensem plak tu..
Wahahaha!!
Ayat puji-pujian tu perlu untuk naikkan semangat untuk belajar lebih rajin..
Memang kakak yang cemerlang kan aku ni?

Eh..jangan la suruh adik aku belikan tiket untuk korang plak..
Adik aku bukan keje kat kaunter tiket tu..
Lagi satu, korang bukan adik beradik dengan aku kan?
Sebab yang dapat murah ni family aje..
Hehehe!!

Bila aku cakap nak ke KL, adik aku pun belikan tiket..
Tapi memandangkan rakyat Malaysia ni sangat berkemampuan tinggi +  cuaca baru-baru ni yang asik hujan + banjir (airport Kuantan tutup), tiket untuk economy class hampir penuh ditempah..
So, adik aku belikan tiket business class..
Kononnya tak ramai sangat la amek business class ni..
Percaturan kena bijak la uollsss...
Kalu amek economy, sah-sah tido kat airport la aku malam tu...
Cuma aku terpaksa berada dalam status standby..
Means, kalu flight dah penuh, aku terpaksa tunggu next flight..

Tetibe..
" Jom kite kuar gi makan-makan dulu laa.. Lambat lagi kan boleh check in..."
Korang agak-agak sendiri je la sape yang usulkan idea ni kalu masuk bab makan...
Lor..bukan tadi before gerak ke airport, dah separuh nasi kenduri yang mak Farah tapaukan  ko makan ke Mimie?
Ello.. tengok tangki la babe…

Bila pi airport lagi sekali nak check in, akak tu mintak aku tunggu lagi..
Pasalnya “ over booked”..
Waaaaa….. takkan aku kena naik pagi esok punye flight plak…
So, sementara tunggu aku diberi boarding pass tu, kitorang pun mulalah melakukan aktiviti yang sangat best iaitu…

Pose tak sudah-sudah...




Tak payah tengok banyak-banyak laa ye korang..
Kan juling mata tengok pose kitorang plak...
Hehehe!!

Lagi 10 minit sebelum gate ditutup, aku try lagi sekali nasib untuk dapatkan boarding pass…
Then?

Horray!!!

Terus berguling-guling kat atas lantai tengah-tengah tu…
Sampai incik imigresen pun teruja tengok gaya aku tu..
Ala-ala buat muke tak kesah aku terus..
“ saya dah dapat boarding pass.. tadi saya stand by..” sambil senyum-senyum..
“ Owh..patut la lama tunggu”
Hihihi!!

Mana tak berguling wei…
Aku je yang tak check in lagi..
Tak mau nyusahkan Tihah and Fiena lama-lama lagi, aku pun suruh je dorang pulang..
Dah pukul 10.45 malam tu uolls…
Dengan pesanan..
“ Jaga molek my incik Puteh tu..Baik-baik yee.. Jumpe nanti..”..

Then, aku dapat stori dorang berdua ditahan oleh incik JPJ or incik Polis time tu..
Ade road block..
Siap mintak lessen lagi..
So, as aku janjikan dengan Fiena..

“ Incik, kawan saya bukan sesuke ati nak kuar malam. Jangan la nak berburuk sangka plak..
Dorang tu kawan yang baik.. Sanggup temankan saya.. Nak wat camne lagi..Dah flight saya delay..Takkan saya nak call incik plak suruh datang temankan saya pose + sembang-sembang...”

Sebenarnya, masuk je bilik menunggu tu, terus dapat announcement baru plak..
Flight delay lagi sampai pukul 11.50 malam…
Huhuhuhu!!

Akhirnya..
Lebih kurang pukul 12.00 malam, masuk la aku ke dalam perut Boeing 737.. 
Bagaimana dengan misiku tu?
Hahahahaha!!
Tunggu la aku rase nak stori nanti...
Jeng..jeng...


♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...