Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, December 12, 2013

Aku terima nikahnya Farah & Nazri (Part 1)

5 Dec 2013

“ Aku terima nikahnya dengan mas kahwin seratus ringgit tunai..”

Alhamdulillah..
Akhirnya, selamat sudah dinikahkan pasangan Farah Izzati dan Tengku Nazri ni..


Ni la dia majlis yang aku nak pergi sangat tu..
Awat penting sangat Mimie oii?
Sape dorang tu?
Meh la aku stori…
Tetibe syahdu plak rasenye…hihihi!!

Sebenarnya, Farah ni one of my best friend..

Aku plak terover eksited ni...

Bukan setakat kawan baik tapi macam adik beradik aku dah..
Keluarga Farah macam keluarga aku..
Rumah Farah aku buat macam rumah aku sendiri..
Bilik Farah ibarat bilikku juga..
Mimie..
Ko ni sedar diri ke tak ni?
Over btol ko ni ye Mimie…
Hehehe!!

Aku kenal Farah dari aku sekolah rendah..
Kebetulan sekolah menengah pun sama jugak..
Cuma, bila kitorang form 2 kalau tak silap, Farah pindah ke rumah dia sekarang..
Dan aku ala-ala muke bajet cun tak sudah, selalu la ikut Farah balik rumah dia dulu..
Pernah sekelas dan sebilik time kat hostel..
Kalu tak sebilik pun, kitorang dapat bilik sebelah menyebelah je..
Boleh kate kalu Farah kentut, aku boleh dengar lagi laa...
Hahahahah!!
Bangun tido je terus nampak muke Farah..
Tapi tak pernah plak aku bosan asik duk tengok Farah je dulu...
Kitorang ada share habit sama iaitu….
Pstttt…
Ini rahsia..
So, tak boleh la stori kat korang…
Aku ingat lagi dulu arwah ayah Farah selalu tegur tang habit yang satu tu…
Bila aku diminta tegur Farah, adoiiii..
Camne nak tegur, aku pun 2 kali 5 je..
Hihihi!!

Ma and abah aku plak sampai hari ni cakap Farah manja..
Hahaha!!
Sebab Farah selalu nangis mase nak antar pi hostel dulu-dulu..
Mak aku cakap bila tengok Farah nangis, dengan die sekali rase nak nangis..
Aku plak boleh tersengih-sengih kat gate sambil lambai tangan bile time ma and abah aku antar pi hostel..
Nangis dalam hati je kot time tu…
Hehehe!!
Rileks la ma ey..
Tapi…
Rasenye makin manja la Farah pasni..
Maklumlah, dah ada “Pak Incik” ni kan…
Jangan marah tau Farah!!!
Kita gurau-gurau manja ni…

Okokok..
Tak mau cite panjang-panjang..
Kang tak pasal-pasal kena ketuk dengan Pak Inchik Farah nanti…
Hehehe!!

Korang nak tau sape Pak Inchik die?
Wooo…..
Before aku start, mau mintak ampun dulu la siap-siap…
Hehehe!!
Namanya Tengku Nazri..
Apa?
Dengar nama pun dah leh bayang camne orangnya?
Pergh…..Impress la kat korang ni..
Ni mesti kategori dah khatam Ilmu Pak Belalang ni kan?

Kalu nak tahu, Nazri ni pun sebenarnya satu sekolah menengah jugak dengan aku..
Aku pernah sekelas dengan dia time Form 3 je..
Sebilik tak pernah la plak..
Korang jangan nak cari pasal plak..
Ada yang kena makan sabun kang..
Hahaha!!

Tapi aku tak de la bercakap sangat dengan dia dulu-dulu…
Tapi jujurnya, dulu aku rase Pak cik ni nakal sikit orangnya..
Hobi dia wat lawatan keliling sekolah..
Dia kan yang tukang check kot la ada mana-mana bangunan yang retak..
Sebab Pak Cik ni rajin check la, kitorang rase selamat je duk dalam kelas tu..
Apa lagi??
Cakap terima kasih la kat Pak Cik ni..
Tu pun nak suruh aku ajar jugak ke?
Ish..Ish..Ish...
Nama die pun femes jugak kat sekolah..
Warden suka cari die ni..
Dia memang pantang kalu nampak gate terbukak..
Ye ke?
Bukan kalu gate tertutup pun die leh panjat jugak ke?
Ops....
Eh…
Nampak cam sabun Lux kat tangan dah tu…
Okokok…
Tu zaman sekolah dulu-dulu tu..

Aku start tegur dia bila dah masuk Uitm Shah Alam..
Mase tu aku mula baik-baik la dengan dia..
Pak cik ni suka tolong kengkawan die..
Ke aku yang suka paksa-paksa die tolong aku dulu ey?
Alaa...
Aku suka mintak tolong tengokkan laptop aku je pun...
Korang tau sebab ape?
Sebab tak payah bayar pun servis die..
Hehehe!!
Standard la kan..
Sape tak suke benda free?
Setakat belanja air kosong tu aku mampu laa…

Mase tu jugak aku baru sedar yang Pak cik ni baik orangnya..
*Terpaksa terus-terang takut dengan sabun punye pasal ni*
Haaa…nak syak aku bukan-bukan la tu..
Mase ni aku dah ade my Ultraman..


Tapi sekarang takde la pasal Raksasa banyak sangat kat Jepun..
Terpaksa la aku redha ultraman tu pi berlawan kat sana…

Sekarang ni Pak Cik ni jadi Presiden Alumni sekolah batch aku taw!!
Camne Nazri ni leh jadi presiden kite ey?
Erm.. Dia lantik diri dia sendiri rasenya..
Cepat!!! Cepat!!!
Bak sini kuali tu!!!


Nak wat lindung dari kena lontar sabun dari beliau ni..
Wahahahah!!

 Dalam masa yang sama sebenarnya hati aku dah syak dia sukakan Farah dari Uitm dulu lagi..
Aku kekadang try jugak nak korek rahsia tu dari dia tapi tak berjaya..
Nampak sangat instinct aku ni leh dipercayai kan…
Well….macam sekarang ni instinct aku rase yang Fahrin Ahmad tu sebenarnya suka kan aku..
Hehehe!!

Me, Farah and Tihah..

Tihah la yang selalu jadi mangsa mendengar syak wasangka aku tu..
Hope tak de la Tihah masukkan nama Farah and Nazri plak time jawab paper law dulu..
Kot la tertukar nama kes dengan nama kawan sendiri plak..
Tihah ke ko ni Mimie yang tertukar name kes ni?
Itu biasa laa….

Korang nak tahu camne and bila dorang boleh rapat?
Alaaa..aku tahu korang nak tahu sebab selama ni dorang kan rahsiakan status dorang..
Jangan tak mau ngaku plak…
Bukan korang selalu tanye aku soalan tu ke?
Apa kata korang tanyakan sendiri sebab jari aku dah makin runcing ni menaip panjang-panjang..
Hehehe!!
Pastu bila selama ni sume duk berteka-teki betul ke Farah dengan Nazri, mesti ada yang cakap..
“ Mimie, ngape tak tanye Farah terus?”
Sebenarnya, even aku ni kekadang sangat bising bercerita, ada certain things yang aku lebih senang menunggu dari bertanya esp bab relastionship ni..
Lagi-lagi dengan Farah ni…
Kasi la chance aku jadi malu-malu kucing sikit dengan Farah ni…

Bila sah je Farah dengan Nazri, aku terus rase sedih..
Bukan sebab jeles ke ape..
Tapi..
Sebab pasni tak boleh tido dah bilik Farah…
Waaaaaaaa!!!
 Nazri dah berjaya kalahkan aku!!!

Habis je majlis malam tu, aku bersiap la nak balik..

 Fiena and Farah..

Balik umah Fina je, bukan rumah aku...
Mak Farah terus tanya aku tido mana malam tu..
Katanya pasni boleh lagi tido rumah tu tapi kena tido dalam bilik dia la plak..
Hahaha!!
Pastu Kak Ngah (kakak Farah) plak tanya tido mane..
Ok… dah rase terharu balik..
Sebak ni taw!!
Bila turun je, abang Farah plak yang tanye..
Yahoo!!
Nampak sangat aku masih disayangi..
1.2.3.4.5.6.7.8.
Terus lompat bintang + katak kat situ jugak..
Tak yah nak wat muke mangkuk bertingkat sangat laa..
Tu la petua aku tak gemuk kalu nak tahu..
Hihihi!!

Sebenarnya Farah pun cakap boleh je nak tido lagi kat umah dia malam tu..
Sebab Nazri tak ade pun..
Tapi aku tak mau sebab kesian plak Nazri kalu aku yang rasmikan dulu bilik pengantin..
Wahahahah!!

So, sekarang dah tahu ngape pentingnya aku datang ke majlis tu?
Sebab aku sangat penting untuk dorang berdua laa…
Eh… sori-sori.. tersalah plak..hehehe!!
Sebab dorang dua-dua orang yang aku sayang…
Dua-dua kawan baik aku…

Meh  layan majlis akad nikah dorang...
v
v
v
v

 Mintak restu dulu ni..

Laju sangat Nazri pakai kan gelang ni..
Mesti selalu praktis kat umah kan?
Hehehe!

Yes!! Farah sarungkan cincin...

Horray!!
Dah boleh duduk rapat-rapat..

Nak duduk berdua lama-lama sikit tak boleh..
Ade je yang bertiga ni nak menyibuk..

Ops.. Farah pun sama cam kitorang ke?
Hehehe!!

Apa tengok-tengok ni?
Suka kitorang ey?
Hahaha!!

Sape yang paling over?
Errrrr....

Dah..dah..
Nak tahu ape cite majlis kawen dorang tak?

Tunggu my next stori mori selori ok..
Jumpa lagi…



♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

1 comment:

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...