Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, August 29, 2013

Bestnya di sini...

Hai korang...
Mesti korang tengah tunggu aku continue citer aku pasal keje aku yang best dlu tu kan? 
Podaaaaaaaaaaaaaaaaa...perasan sangat!!!
hihihi!!
Ok laa...jom layan ngape aku suke sangat keje kt KLIA dulu..

Suasana kerja mmg happening habis laaaa…. Tetiap hari aku jumpe orang yang berbeza.. Negara berbeza.. Dialek English yang berbeza.. agama dan bangsa harus la berbeza.. Lame-lame aku pun dah leh faham dah serba sikit cara dorang ni..  Yang glemer-glemer pun ade jugak..Tapi yang paling ingat ade one guy ni yang berkulit gelap dari one of europe country bertanyekan aku pasal orang Islam kat Malaysia.. Dia tanye aku tu pasal aku bertudung.. Aku layan je laa…

I am the best!!

Aku ade jumpe dengan sorang perempuan dari China yang tak tahu English.. So, kitorang bercakap macam ayam dengan itik laa.. Last-last pakai bahasa isyarat.. Tapi bler susah sangat aku nak paham bahasa isyarat die, die gnekan translate kat handphone die tunjuk kat aku apa yang dia nak..hahahhaha!! Aku paling suke layan mat saleh.. Sebab dorang ni jenis appreciate ape yang kite buat..  Kat sini aku banyak blajar jangan suka judge orang!!! Kekayaan dan kepandaian bukan diukur melalui jenama pakaian atau cara berpakaian..


Here I am..

Karyaneka jugak terima mata wang negara lain… Ni yang paling aku teruja!!! Suke sangat bila dapat tengok duit dari Negara lain.. Yang jadi problem awal-awalnye adalah aku tak reti nak convert.. So, kengkawan tempat kerja pun ajar la aku.. Senang je sebenarnya.. Bila dah abes shift, kne la kira sume duit yang ada.. Masa ni la aku ske sangat offer diri pergi money changer nak tukar sume duit tu pada Ringgit.. Menapak cket je pun dah sampai.. Tapi dalam perjalanan tu, banyak la orang yang bleh aku jumpe…Ble lagi nak cuci mata!!hahahahhaha! Sebabkan suke sangat gi money changer, aku pun slalu la bertegur sapa dengan akak yang jaga money changer tu..  Mesra alam kan??hehehe!

KLIA bagi aku terlampau sejuk laa… So, ble dah sejuk sangat, mmg rase nak bawak selimut la gi keje.. Woiiiii..Agak-agak laa… Dah tak dapat bawak selimut, mmg terpakse la aku cari tempat cket nak berhibernasi.. Biasenye, aku suke masuk fitting room laa.. Pastu duduk dalam tu sambil wat taik mata..Sungguh kurang asam kan? Tak pun, duduk je celah kain-kain yang digantung tu.. Wat kening double jerk cket!!! 

Nice space there...

Tapi tempat yang mmg akan ilang sejuk adalah toilet.. Melepak  atas pangkin sebelah auntie cina yang jaga toilet tu.. Hari-hari aku gi menempel sebelah auntie tu sambil layan borak baik punye.. Tapi, ade skali tu, aku off day n ble gi keje, aku dapat brita auntie tu dah tak de.. Terkejut sungguh aku sampai trus gi toilet nak check ade tak auntie tu..Tak jumpe tapi masih tak puas hati.. So, aku tanye mak cik cleaner yang lain.. At last, I have to accept la that news..Tapi auntie tu mmg slalu ngadu yang die sakit..  Mak cik aku cakap auntie tu keje kat KLIA since KLIA  tu bangunan lama lagi..  

Ble sejuk, selera makan mmg baik punye laa.. Nak datang keje, aku dah makan tengahari.. Tengah-tengah keje, sempat plak aku gi tapau Mcd.. Tak pun KFC..Mee kari.. Kekadang tapau nasi lagi skali kat food garden..Burger king.. Mahal? Aku kan staff tak bertauliah.. Dapat la harga biasa.. Kalu tak, pokai la jugak!! Hehehe.. 

Sila..sila..

Tu belum masuk lagi makanan sampingan lain macam kerepek, buah, rojak..waffle, sweet corn.. 

Sedap...

Yang lecehnye ble nak kne scan jugak segala bagai makanan aku tu kat body check.. Kekadang segan jugak sbb rase cam memanjang je muka aku yang angkut makanan.. Betapa aku sering kuar masuk, sampai sorang polis airport tu siap tanye aku ni tak buat lagi ke staff card.. Terpaksa la aku explain panjang lebar status aku ni..

 Yang paling best adalah masa bekerja jugak adalah masa untukku mencuci mata.. Tak cukup kat Karyaneka, habis satu KLIA aku pusing.. Sampai sesat-sesat..hahaha!! Ble boring sangat, terus je menyelit dalam aerotrain gi ke bangunan satellite.. Dalam aerotrain pun leh cuci mata.. Tengok pilot..pramugari..pramugara..penumpang.. I like sangat cara dorang berjalan.. Nak turun escalator pun ada caranya..  Yang penting dorang nampak smart!!!!


Get ready to ber eye mo...

Sedih tau nak tinggal tempat tu.. Kawan-kawan situ pun mmg awesome laa..Aku kan mesra alam.. Sume orang aku layan jee.. Dari mak cik cleaner sampai la ke pihak imigresen, sume aku sembang jee… Dah la situ tak boleh masuk sesuke ati.. Kalu nk terbang ke international baru leh masuk.. Kalu domestic, kne lalu tempat lain.. Tapi, baru ni kan aku ke Vietnam.. So, dapat la menjejak kaki balik dalam Karyaneka and jumpe kengkawan kat situ.. Rase nak guling-guling je ble nampak Karyaneka.. Hahaha!!

Menarik kan? Hari tak kerja pun rasa nak gi bekerja.. Hahaha!! … Siyes aku cakap, kalu diberi pluang lagi, aku nak sangat gi sana lagi..


Ok.. Jumpa lagi..

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...