Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Sunday, August 18, 2013

Susah ke nak pilih baju kurung?

Hi kak.. lawanye baju…
Amboi mak ngah..merahnye…
Wow!! Silau mata.. Kuning menyengat la ko ni..
Erm.. ble nak raye je, mesti sume sibuk nak beli baju baru kan..
Tapi baju kurung and baju melayu tu harus ada la kan..
Mase ni memang ramai la yang rambang mata.. tak tau nak pilih yang mana.. Silap-silap sume dibelinya.. Maklumlah, sume cantik kan?
Aku memang tak bermasalah sangat ble nak pilih baju kurung..
Camne aku pilih?
Hahahaha!!!

Memandangkan adik-beradikku sume lelaki, dorang banyak la baju melayu..
Warna pun ada variasi laa..
So, mane-mane warna baju dorang yang aku rase berkenan, aku cakap la kat ma aku..
Maksudnye, aku nak baju warna yang macam tu..
Setel satu problem kan?

Corak plak?
Hihihi!!
Aku tak tau la ngape..
Tapi dari dlu sampai sekarang, aku lebih berminat dengan baju plain…
Jom layan.....


Purplicious

black lady..

Grey woman..

Maroon kot ni...

Kain pelikat lebih ni..

Biru hijau agaknya...

Bukan baju yang berbunga-bunga..
Kalu bercorak pun, nak yang abstrak..
Bukan la tak de langsung baju aku yang berbunga..
Tapi kalu yang berbunga tu, kne bunga kecik-kecik ala-ala cute la kononnyee..
Tu pun nak yang cotton jee..
Nyampah kan?
Hehehe!!

Pinjam anak orang ni...


Another red...

Kekadang kat baju plain tu la aku tunjuk bakat menjahit ape-ape yang aku rase nak tampal..
Kononnye nak hias jadi cantik cket..
Tapi tak de la dah gaye baju berhias plak..
Haaa… Jangan ingat aku tak de bakat seni plak..
Tengok jari la beb!!
Jangan berlagak bleh tak Mimie oiii?
Wachaa karang..

Princess uollsss...

Yang lg best, ble ada kain baju melayu mak aku bli untuk adik-adikku tapi dorang tak berkenan, dengan muke senyum kambing je aku mintak wat baju kurung untuk aku..
Kalu dorang berkenan, aku pun berkenan, aku try jugak mintak..
Yang ni memang mak aku nyampah benar..
Hahaha!!


Ceh..memang la ko tak bermasalah Mimie oii..
Bukan ko yang blikan, mak ko jugak…
Ish..ish..Tapi.. ko umur 26 kan?
Tak malu ke mintak mak belikan baju lagi?
Lor.. Tu menunjukkan yang aku percaya pada mak aku punye taste laa..
Hehehe!!
Ko ngaku je la nak save bajet..
Yang korang dengki ni ngape?
Mak aku rileks je pun..
So, jadi la seperti aku!!


Oraet, jumpe lagi…

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...