Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Sunday, August 25, 2013

Kena yang mahal-mahal je ke?

Assalamualaikum kengkawan..
Sehat ke?
I pun sehat jugak ni..hehehe!!
Bukan setakat sehat, perut pun menyanyi riang..
Siap ada lagu I love You by Najwa Latif lagi ni…
Tak yah la nak menyampah sangat..
Aku nak bermelankolik sikit pun tak boleh..
Korang ni kan…
Semalam adalah Sabtu yang sangat enjoy!!!
Pasal aku sibuk duk memenuhi undangan makan-makan..
Yang penting kenyang!!!
Tapi ada someone tegur aku macam ni semalam..
“ Cantik la skirt awak..Sebab corak dia timbul-timbul”
Terus aku rasa nak tebarkan sayap sampai ke Amsterdam…
Haaaaa…jeles la tu yang duk wat mata ke atas, tangan ke bahu tu..
Boleh tak jgn wat gitu?
Busuk la bau ketiak korang..
Hahahaha!!!


Sebenarnya nak cover malu kne puji, dan-dan je aku jawab macam ni..
“ Owh..murah giler kot skirt ni..15 inggit je..bli kat Jalan Tar”
See.. Terpakse aku pecahkan rahsia pasal skirt aku tu..
Aku memang macam tu..
Pantang dipuji, pasti aku akan dedahkan harga barang yang aku beli..
Bangga nak bagitau yang aku pakai barang murah je..
Hahaha!!

Tapi…
 korang rase kalu nak cantik, kna beli yang mahal-mahal je ke?
Habis..kalu nak wangi, kne beli sabun yang mahal-mahal je ke?
Korang kalu pakai mandian Mark & Spencer pun, ati busuk tarak guna jugak laa…
Ops!!
Tapi serious aku cakap, aku bukan la cerewet sangat bab pakaian ni..
Aku kalu dah berkenan yang memang tahap tak boleh tido malam, memang aku beli je pakaian tu..
Kat boyfriend sendiri pun tak de sampai tahap aku ingat yang sampai tak boleh tido malam ni tau!!
Podaaaaa… dah boyfriend tak de, memang la ko tak ingat sape-sape Mimie oiii..
Hehehehe!!

my selipar yang dah nak rabak ni..
hehehe!!

Bila aku nak beli pakaian, kasut, selipar, terompah, dan segala mak nenek yang leh dikategorikan as pakaian, bukan cantik yang jadi keutamaan tapi selesa..
Kalu cantik, tapi sampai melecet kaki ko pakai, baik tak payah..
Erm…
Bila aku dah suka and selesa, aku akan pakai sampai tak boleh pakai..
Selagi tapak kasut tu tak ternganga ala-ala nak buat suara soprano, selagi tu la aku sarung di kaki ku ini..
Yang lagi best, aku sangat suka pakai kasut yang nampak cam boleh bermastautin dalam tong sampah dah..
Aku tak tau la samada aku yang pelik atau korang yang rase pelik..
Eh…cam sama je kan?

Most of the time, aku memang sengaja pakai yang selekeh-selekeh gitu..
Kekadang aku letak plak salotape keliling kasut aku…
Sebab aku rasa stylo sangat and tak sume mampu pakai..
Mampu?
Mampu bukan setakat duit je, tapi juga keyakinan diri..
Sebab aku pasti ada orang pasti akan buang je kasut yang aku pakai tu..
Sebab korang tak mampu nak yakinkan diri yang korang still look Good in that way..

Sama jugak macam seluar..
Aku lagi suka beli seluar yang nampak cam santai je..
Let say jeans laa..
Aku akan cari warna yang pudar..
Pastu aku lagi suka bila dah lame-lame jeans tu akan ter….. esp di bahagian kaki…
Nak buang ke?
Makin aku pakai lagi adalah…
Hehehe!!

Aku lebih senang bersederhana..
Aku tak sanggup asal bergaya, tengah bulan makan pasir..
Sorry!!!
Tapi dalam aku bersederhana pun masih ada yang mengatakan aku ni nampak macam demand..
Barang pakai yang mahal-mahal je…
Owh!!!
Tak de maknenye aku nak beli baju tshirt gambar superman yang harga beratus kat topshop tu..
Baju kat Disney sudah!!! 
Cute ape…
Hehehe!!

Tapi dalam bersimple- mimple bagai tu, ada la sesetengah baju yang sangat aku suka and sayang..
Sebab susah nak dapat and tak sume boleh dapat..
Yang paling haru, aku sangat sayang apa-apa barang yang orang bagi..
Sentimental value bro…
Sepertimana aku sangat sukakan fridge magnet!!!

Love this selipar very much..
Spescial with my name on that...

Kasut paling aku sayang on left..
From my abah time form 4..
Kalu rase nak kene ladam kuda bawah tapak kasut ni, leh la try cari pasal..
Dun touch my dockers!!

So, ingat laa…
Yang mahal tak semestinya cantik..
Yang mahal tak semestinya indah..
Yang mahal tak semestinya wangi..
Kerana cantik, indah dan wangi itu datang dari hati..
The choice is yours..


Ok..jumpa lagi…

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...