Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Tuesday, August 27, 2013

Bestnya kerja di sana...

Kerja..kerja..kerja….
Ops..assalamualaikum!!!
Meh sini nak stori mori pasal kerja aku ni..
Aku kan kalu dikira lepas je mengeluarkan diri dari UiTM, dah 5 tempat kerja aku pernah rase..
Tapi dalam banyak-banyak tu, (banyak ke? Tak abes pun lagi jari tangan kira….) tempat kerja yang paling best adalah…….


I.N.T.E.R.N.A.T.I.O.N.A.L!!!
Bukan domestic!!!
Jangan nak poyo sangat bleh tak??
Mesti korang rase nak hayun je mangkut tingkat tu kat aku kan?
Gaya cam kerje kat London je..
Hahahahaha!!

Sebenarnye, ni mase aku mula-mula abes kat Uitm, mak cik aku cakap Karyaneka di KLIA  ade nak pakai orang sekejap..
Pasal one of their staff kne antar pergi China…
Aku pun dengan rela hati nak merase la kerja kat situ..
2 bulan lebih-lebih la jugak..

~This is Karyaneka~

Kerjanya adalah…..

Menjadi model di pintu Karyaneka…

Hahaha!!
 Cun kan?kan?
Kerja kt sini pakai shift..
Aku prefer shift petang pasal kalu shift pagi, aku dengan selambernye akan masuk kerja lambat sampai merah la punch card tu…
Bukan pasal aku bangun lambat tp pasal aku takut nak turun pi tunggu bas pagi-pagi..
Dengan sesedap rasa la kau tumpang mak cik aku yang nak gi keje kt KL..
Time tu, aku menumpang sepenuh mase la umah mak cik aku kat Nilai ni..
Separuh jalan je la aku tumpang..
Pastu naik bas ok!!!
Baru  nampak macho lagi verstail kan..

Karyaneka ni kat bahagian International Departure..
Jiran karyaneka adalah...

Jiran depan..

Ingat London je ke ada?
Hehehe!!

Before aku masuk keje, aku kne beratur ala-ala budak sekolah dlu kat kaunter polis Airport tu..
Ni la yang paling leceh..
Nak-nak time ramai orang..
Korang tau nak buat ape beratur?
Nak kne pakai...

This  kental gelang ...

Bukan gelang emas pun, tapi gelang kertas je…
Tetiap hari, aku kne bayar Rm1 and akan dipakaikan gelang kertas ni kat tangan..
Kental gelang ni..
Kalu korang amek wudhu’ pun, mmg tak tercabut..
Aku pun tak tau la gelang ni pakai gam cap ape..
Kalu tak pakai?
Ko kenyit mata sampai lebam-lebam pun tak dapat masuk lagi bahagian International Departure tu...
Tapi kekadang ketat sangat abg polis tu pakaikan gelang ni..
Terpaksa la aku dengan daya kekreatifan yang tinggi ni cut that gelang..
Guna gunting berkuasa kuda okey...
Pas siap solat sume, aku lekatkan balik pakai salotape..
Jgn nak berani tak pakai plak...

Pas pakai gelang, korang akan dapat lanyard plak..
Alaa…cam matrik card tu laa..
Kat kad tu akan ade tulis blok mane korang nak pergi..
Aku punye “Contact Pier”..
Kekadang dapat “Satellite”..
Pasal Karyaneka ade kat dua-dua bangunan tu..
Ape lagi.. 
Gantung la kt leher tu siap-siap..
Kalu tak, jangan nak berangan nak lepas masuk kecuali korang tunjuk tiket flight korang..


 Dah turun escalator tu, kne plak tunggu polis airport tu bukakkan gate..
Kalu pekerja tetap, dorang bukak sendiri jee..
Skali swap je kad dorg tu, trus gate terbukak..
Kalu korang yang nak naik flight, mase tu korang tengah cek kat imigresen la…
Nak check korang punye passport..
Dah leh masuk, kne plak beratur nak wat body check…
Kekadang jam pun wat bende alah tu berbunyi jugak..
See..leceh kan?
Korang nak senang, korang lompat je trus dalam mesin yang scan barang tu..
Hahahaha!!

Pakaian kerje aku time ni sesuke ati aku je..
Hehehe!!
Sebenarnya, aku diberi jugak uniform Karyaneka sepasang..
Tapi aku kurang selesa cket nak pakai pasal uniform tu ala-ala kebaya..

5 minit bersama uniform semata-mata kerana gambar..

Susah nak berlari kalu pakai uniform ni..
Haaa!! Korang ingat kat KLIA tak boleh berlari ke?
Bukan setakat berlari, basikal pun ada org bawak dalam tu tau!!
Dah la basikal berenjin siap..
Ko ade?
Tak ade kan?
Nak try?
Leh apply kerje mop lantai kat KLIA…
Aku serious ni…
Sebenarnye, susah cket aku nak jalan laju-laju kejar bas…
So, aku entam je la pakai mane yang aku suka..
Hehehe!!
Tapi kna berkasut laa..
Mula-mula dlu ada jugak aku bersandal..
Skali ade polis Airport tegur pasal ingat aku berselipar..
Takkan aku nak lalu depan dia dengan seluar dilipat sampi ke lutut plak..
Yelaa… baru nampak tali-tali sandal tu kat kaki aku kan…
Pastu, trus aku berkasut..

Dah tu, ape yang bestnye kat sini?
Banyaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkk sangat…
Tunggu my next stori..
Tu pun kalu nak tahu laa...
Hehehe!!

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...