Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, February 11, 2012

Pertemuan Pertama Di Monorail...


 
Ting...Ting...Ting... 
Sampai pun keteapi pendek ni..
Bg laluan dlu ye pade yg nak kluar..
Masuk je dlm monorail, sume tempat dah penuh.. Mmg kena berdiri la jawabnye.. Ble la nk buat acare berebut seat dalam monorail..?Tapi..cam tak bertamadun je idea aku ni kn?
  Tetibe tengah aku duk usha-usha pemandangan kt luar, aku rase cm ade yg pelik je..
Lor.. ade org pandang aku rupenye.. Ish..ish..malu tau!!
Dah die pandang aku, aku pun angguk je la cket sambil wat muke senyum x senyum... hehehe!! Tetibe die leh offer aku tmpt duduk die plak...
Ops....ingat minat aku tadi...terperasantan plak aku ni...
Pluang baik ni tp malu-malu arnab la aku nk terima kan.. Plak tu aku sehat walafiat je.. Nk gak control macho, aku tolak je laa... Ingatkan setakat tu je.. Rupe-rupenye...

Die: Nak gi mane ni?
Aku: Mid Valley
Die: Sorang-sorang je ke?
Aku: (Angguk-angguk)
Die: Keje ke blaja ni?
Aku: Abis dah..
Die: Ingat U ni Puteri UMNO...
Aku: Hah???
Die: Yelaa..baju merah, botol air pun merah...
 Aku: Oooo..( nmpk sgt buta warna..merah aku ni langsung tak same dengan Puteri UMNO ok!!)
Die:Tak keje lg ke?
Aku:Part tyme ..
Die: Kt mane?
Aku: KLIA.
Die: oooo.. Name sape?
Aku: Mimie..(ops... ngape la aku x bohong ckp name aku Joyah je td)
Die: I keje agen yg bawak warga asing masuk sini.. Nnt I gi KLIA, leh la jumpe Mimie kn?
Aku: Hah? (Cam biase..penyakit blur aku dh dtg... Rase cam aku tak tanye pun..lantak laa..ingat aku ni Guard kt KLIA ke nk kne jumpe aku plak..)
Die: I ni nak gi Bukit Bintang.. Nak bawak budak-budak  (warga Indonesia) ni jalan-jalan.. U ni sorang-sorang ke? Ke dh janji bf tunggu kat MV tgk movie sesame?
Aku:Sorang je ( Ke ade nmpak aku berlima kt sini?)
Die: Ye ke ni? Ntah-ntah bf dh tunggu kt sane..
Aku: Tak de laaa...(Aku ckp bahasa Melayu dh td tu..Lagi mau tanye ke? Aku hempuk karang baru tau...Kalu aku ckp tak, mmg tak la maksudnye.. )

Akhirnye..smpi la kt Bukit Bintang.. Lega ‘Die’ dh nk turun.. 
Fuh... Eh.....
Die: Meh la nk join I.. Kite jenjalan kt Bukit Bintang..
Aku: ( Geleng-geleng..sempat lagi tu..)

Lega.. Ewah-ewah, sedap je ajak aku jln same2 kn? Bajet aku nk ke? 
Sori la PAK CIK.. 
Keramahan P.Cik tak berjaya memikat saye.. Buat aku lg ngeri ade laa... 
Ingat P.Cik pakai kasut kulit cap Buaya, baju batik cap Crocodile, aku teruja ke? 
So, aku blajar something hari tu.. Jgn mudah buat muka senyum tak senyum lagi kt sesape yg kite tak knal even sebenarnye niat kite tu sekadar nak hormat org yg berusia je... Kite tak tau ape yg ade dlm ati org lain.. 
lg satu aku kne tingkatkan skill menipu dlm menjawab soalan spontan mcm tu..
Bukan sengaje tp atas dasar-dasar keselamatan yg digariskan PBB..
eH..bukan PBB la tp aku sendiri..
So, sape yg cuak-cuak, elakkan merayau sensorang.. Ajak la teman ye...
DAN ITU HANYE PERTEMUAN PERTAME YG MEMANG TAK DE YG KEDUA!!
p/s: ari-ati di mane pun berade..

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...