Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, February 23, 2012

Part 1: Me & Hostel..




 Nmpk tak word gedabak  tu?
Camne?
Korang ade ke memori kt tempat tu?
Ade yg kate hostel ni cam...


Sape yg kate gitu, aku nk tanye cket..
"Korang pernah rase ke camne duk kat jail?"
Hehehe!!
 
Tahun 2000, aku mule jejak kaki ke hostel..
Saat tu, rase mcm nak jerit satu dunia...
Yes!!!! Dapat duk hostel...
Kononnye best sgt duk jauh dgn family..
First day mmg hepi sebijik cam monyet yg main baju kt ampaian kt Uitm dlu tu..
Masuk mlm kedua, aku dah mule kembali mcm budak 6 tahun..
Ble nak tido je tetibe tingat kt umah..
Ape lagi, trus nanges la..
Aku pun ngaji sorang-sorang atas katil sbb kalu kt umah, ble tak leh tido, abah akan ngaji kt kpale aku smpi aku tido..
Sambil ngaji, sambil nanges..
Bukan mlm je aku nanges, tp tak kire mase..
Kekadang time kt klas, kt assembly, kt bilik...
Ble tingat je, aku mule la nanges..
Tp disebabkan dlm diri ni ade satu perasaan ego, 
aku elak dari nanges depan org..
 Haru sungguh la... hahaha!
Memang rase nk terbang balik je..

Nasib baik p.cik ketul-ketul ni tak wujud..

Pastu, makin stress plak ble masuk bab disiplin..
Pakaian haruslah kne ikut even kite tak pernah gitu...
Pastu makanan plak tau-tau je la hostel kn..
Kebetulan aku plak ade sikap tak elok cket..
Sikap tu namenye cerewet..
Hehehe!! Aku byk pikir negative dr positif..


Ni la makanan harian aku dlu.. Setahun hidup dengan buah ni..

Siyes leh kurus la duk hostel tu..
Tambah lg dengan aku yg mmg zero la bab-bab wat keje ni...
Tp no choices la..
Kne wat sendiri jugak ye...
Dekat 2 bulan jgk la aku berperang..
Berperang dgn diri sendiri..
Time tu siyes aku nyesal masuk situ n rase aku la manusia paling bodoh sbb terima tawaran tu..
Kalu tak kuat, mau aku tukar skolah dah..
Asik call kt umah tp tak de bende pun nk ckp..
Tanye soalan same je..
“ Ma wat mende?”
“Masak lauk mende?”
Nasib baik mak aku layan je soalan-soalan yang bukan standard exam aku tu..
Mekaseh ma..
Ape yang penting?
Bukan kerjasama ye tp aku berjaye habiskan 5 tahun di hostel tu..
Kt hostel mane?
Of course la the best hostel n school in my world.. 
Camne aku leh tahan duk situ?
Tunggu for the next stori...

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...