Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, February 11, 2012

Menang sebelum Tamat..

Ops.. Sebelum tamat dah tau menang ke?
Wah...hebat gak ye..
kalah nujum pak belalang ni..
Ni sah-sah nk ckp psl...

Yezza... Football..
Team Terengganu kalah pade Kelantan mlm ni..
2-1..
So, aku nk ckp aku tak puas ati ke ni sbb kalah?
No laaa..
Mak ng abah aku slalu ckp tak elok kutuk-kutuk, marah-marah kalu kalah..
Adat la kan.. Kalu asik nak menang je, ko main sorang-sorang..
Hehehe!!
Aku bukan pengkritik sukan yang hebat cam Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim nak kritik-kritik ni..
Bukan jugak selantang Rizal Hashim, blogger sukan tu..
So?

Nampak tu?
Aku setuju benor la dengan slogan tu..
Yelaaa, kekadang bende-bende mcm ni bleh ingtkan kite dr involve dengan corruption ni..
Jenayah kolar putih tu..hehehe!!
Tp aku rase patut kena tambah lagi satu banner..
"ULASAN SAYA IALAH ULASAN ADIL"
Hah?
Me as layman, aku meletakkan seorang pengulas tu sama seperti seorang hakim..
Dalam menjalankan tugas kehakiman, sebarang unsur bias or discrimination tu harus dibuang..
Sebab setiap keputusan tu bakal menentukan nasib seseorang juga dalam memastikan keamanan dalam masyarakat..

Same macamPENGULAS
Tidak perlu wujud unsur bias dan tak perlulah mengkritik permainan seolah-olah pemain itu wajar dipersalahkan..
Bola sepak kan bermain dlm pasukan..
Everything happened, sume kena tanggung laa..
Tak perlulah sampai sume org leh tau kita sokong team mane..

Sepanjang pembacaan aku, rasenye ini bukan kali pertama isu ni disebut tp dah byk kritikan berkaitan isu pengulas ni..
Sampaikan seorang pembace blog Rizal Hashim sendiri pernah meminta Rizal Hashim menasihati kawan-kawannye yang agak berat sebelah..
Senang cite, blajarlah dari yang lebih berpengalaman..
Sape tu?
Erm..Datuk Haji Hasbullah Awang..
Ok, Pape pun, congrat ye team Terengganu..
^_^





♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

1 comment:

  1. lalink..missss u
    minat bola gak erk?
    td nik pn g tgk gk..
    puas at laa kelate mng hehe
    tp sokong gk ganu after kelate.. =)

    ReplyDelete

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...