Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, December 15, 2011

Man vs Woman: Wanted


Hye...
Kali ni aku wat tajuk gne bahasa penjajah tu... Tak pe kan aku ckp tu bahasa penjajah? Sbb tu kan fact.. Klau aku bleh paham n bleh tulis bahasa jepun, aku gne jgk n aku akan ckp tu pun bahasa penjajah..tp nk wat cmne, pengetahuan bahasa aku limited edition cket..hehehe!!

Back to my tajuk, korang dpt agak tak ape aku nk cite? Aku ble ade perkataan “wanted”  atau bahasa Malaysia disebut “dikehendaki” , aku mesti pikir something wrong la kt org tu.. Bukan fizikalnye yg wrong, tp mental, hati  dan tindakan.. Akal yg kawal kite.. Ble ade bona fide, Insya Allah baik la tindakan kite..Tapi kalu ade mala fide, jd “wanted” la kite..

Korang agak-agak la kan, kalu compare lelaki ng perempuan, sape yg lg ramai yg jadi wanted ni? Banyak aspek yang buat org-org ni jd wanted..


Hutang
Antara laki ng perempuan, sape yang lg liat byr utang?  Aku nk cakap pun tak bleh gak sbb tak pernah buat research..Maybe kite bleh refer dengan jabatan insolvensi.. Dengan ALONG? Korang refer la sendiri...hehehe!! korang ni ingat2 la cket kalu berutang tu...pakai bukan main skali utang tak bayar...no komen la aku!!

Criminal
Yang ni pun aku tak sure.. aku rase byk pd gender yang berlawanan dengan aku.. Tiade niat discrimination, bias tp my opinion hanya based on paper yg aku duk tatap pagi-pagi lepas breakfast tu.. Paper ape? One of my close ckp paper yg byk cerite dari berite...Bukan paper yang perlu bace dari kanan ye even ramai yang belek dari kanan dlu sbb nk tgk bhg sport dlu.. Byk kes  yg melibatkan kaum dorg aku tgk..Macam-macam kes aku bace..Tp kaum aku pun ade gak yg terlibat same.. Cume mcm aku ckp td la..byk lg dorg..Pade kaum-kaum aku tu, korang tak yah la nk bersaing dengan dorg dalam sume aspek..Pandai-pandailah pilih...

Relationship
Yang ni aku amik jln tgh..Aku rase dua-dua tak bagus.. Aku tgk byk kes lelaki tinggalkan family, isteri tinggalkan family.. macam-macam sebab ade..ade yang isteri ikut lelaki lain, suami ilang tak bersebab, suami kawen baru,bergaduh smpi bawak diri, cari rezeki smpi lupe jalan pulang.. Aku bengang btol kalu bab-bab macam ni..Bukan libatkan family je but mane-mane relationship laa.. Korang ni agak-agak la kalu nak blah pun.. Pikir la dlu panjang-panjang..Korang pernah dengar tak perkataan TANGGUNGJAWAB? Korang tau tak maksudnye ape? Bukak kamus dewan kalu tak tau..Kalu ade prob, setel la elok-elok..Biler korang blah mcm tu je, bukan setakat nyusahkan pihak yang ditinggalkan tp dah burukkan name sendiri plak.. Korang mcm jatuhkan maruah sendiri.. Formula punye susah korg leh pikir n apply, takkan bende ni pun tak leh pikir..Tinggallah name baik bukan tinggal taik!! Sendiri mau pikir la yee..

Tu je la yg sempt aku pikir...So, mcm biase aku harap aku dan korang same-same..
RENUNG-RENUNGKAN!!

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...