Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Friday, December 9, 2011

JgN dEkat..

7days without pray makes u weak.. Itu satu statement yg aku pernah terbace...Ble duk sorg-sorg, aku slalu pikir psl ayat tu.. Tepuk dada, tanye iman masing-masing... Sape yg tak knal aku, mesti tak tau the true colour of Mimie kn?

Sebenarnye aku seorang yang tamak.. Aku mintak macam-macam tau... Aku nak bende tu.. Aku tak puas-puas mintak..Selagi tak dapat, selagi tu la aku mintak..Aku sanggup merayu kalu nak sesuatu tu...Tapi tak de la byk prosedur mcm merayu kat Appeal Court tu...Hehehe!! Yang bab tamak tu, aku skali mintak, bukan satu..Tapi berderet la permintaan aku tu.. Aku tak malu dah ble merayu tu.. nangis pun aku sanggup..Ish..Ish..Ish...

Tengok..dh ade yg cuak nak jd kawan aku la tu..Mentang-mentang aku dah ckp yang aku ni tamak..Dun Wori la kawan..Aku tak tamak ng korang..Aku hanya tamak dengan yang mampu je.. Aku tau korang tak mampu bg ape yang aku mintak..Watpe aku perabiskan mase aku mintak ng korang..

Walaupun aku slalu nmpak hepi, aku ttp ade prob..Sape yg tgk, mesti ckp aku kuat kan ble nmpak rileks je even dah nk explode pun duk pikir kalu ade prob.. Dengan sikap tamak yang ade la, aku dapat setelkan prob yg ade.. Aku mmg tak mintak bukan-bukan ng korang sebab yang mampu bg aku macam-macam tu hanya ALLAH...

Aku btol-btol tenang ble aku ngadu, mintak, merayu dengan Allah je... Aku pernah diberitahu yang ble berdoa, cakaplah dengan jelas dan percayalah dengan ikhlas yang Dia akan bantu kite.. Korang nak tau ape aku mintak? Tak leh la cakap sume.. Nnt nmpak sgt la ketamakan aku tu..Hehehe!!Yang bestnye, tak yah bayar pun kan? Antara yang aku mintak mestilah Allah bg aku ketenangan dan kesenangan dalam sume keje aku...Aku mintak dikurniakan kekayaan dan kebijaksanaan di dunia dan Akhirat... Aku jugak slalu mintak aku dijauhkan dari mereka yang berniat jahat pada aku.. Sape-sape yang nk dekat tu, pikir la 2 3 kali ye kalu ade niat tak elok..hihihi!!! Itu penting sgt sbb aku tak mampu bace fikiran dan hati sume..So, aku tak pernah tau ape niat korang...Bukan maksud aku tak percaya kawan tau!!

Ape lg yg aku mintak? Biarlah menjadi rahsia..Yang penting sume yang baik utk umat Islam...Lg satu, kalu bleh sebutla name org tu kalu korang nak doakan die secara khusus...ok, tu je yg aku nk share...

RENUNG-RENUNGKAN!!

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...