Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, September 26, 2015

Kelantan..kami datang (Part 2)

Assalamualaikum…

31 Julai 2015..

~Bangun pagi
gosok gigi
cuci muka
Kita makan pagi..
Ops..solat dulu please…~
^_^

So..
Apa plan kita pagi ni ?
Jom kita ke Pengkalan Kubor…
Akma as tourist guide laa..
And me as pilot…


Duk syok sangat ikut arahan Akma, aku tersalah masuk jalan plak..
Punya gedabak sign jalan sehala, aku redah jugak masuk..
Nasib baik ada kereta bagi isyarat mintak aku reverse balik..
Oh yaa…itu lagi satu masalah besar bagi aku..
Bila memandu dengan mengikut arahan, aku akan bergantung sepenuhnya pada arahan itu..
Salah bagi arahan, salah la aku yang memandu..
Heheheh!!

Gara-gara salah masuk jalan tu, ade la sorang mamat kereta sebelah pandang sambil senyum sweet sangat..
Melting la kejap…
Mimieeeee… boleh pulak ko usha orang sebelah tengah driving?
Well..that’s my expertise..
Hahahahaha!!

Disebabkan tetiba terasa nak test Mr.Waze, kitorang ikut arahan Mr. Waze plak..
Baik punya jalan la MR.Waze bawak ni..
Entah shortcut celah mana entah..
Yang pasti terbentang sawah menghijau depan mata...
Tup tup terpandang pondok di tengah sawah..

Cantikkan?

Apa lagi…
Shrekkkkkk..
Tanpa signal terus aku stop kereta tepi sawah tu..
No worries ok..
I tahu kat belakang takde kenderaan lain..
Agak-agak kalu turun setakat nak sedut udara segar saja, baik bukak tingkap luas-luas je..
Sah-sah la turun posing baik punya kan..


klik..


klik..klik..


Dan klik lagi..

Pssssttt..
Korang..
Lama dah kita ceroboh tanah orang ni..
 Jom gerak..

Nak tahu apa yang kitorang jumpa sepanjang on the road tu?


Eh..kita kat sungai Golok?

Tengok depan!!!

Abang tentera jaga kawasan..

*Sebab kitorang main redah je jalan ni, kitorang pun ringankan mulut tanya arah yang kena kitorang lalu..
Mekaseh abg uniform!!
Mekaseh jugak menjaga sempadan Malaysia!!



Seberang sana bukan lagi negara kita..
Memang dekat laaa..


Welcome to Thailand..

Nasib baik tak bwk pasport..
Kalu tak mau terlepas ke seberang ni..

Akhirnya..
sampai jugak kami ke Pengkalan Kubor..


Dalam ni la tempatnya..
Meh masuk meh..



Ada yang berkenan?
Kat sini ada jual kain, alatan dapur, baju, coklat..
Makanan..
Harga?
Affordable laaa..


Dorang usha handbag, kitorang usha cermin..
hihihi!!!

Dah abes alirkan sedikit duit di situ,kitorang gerak keluar..
Bila nak keluar, korang kena lalu depan imigresen punya orang..
Sekali sampai dekat imigresen, dorang tanya apa yg kitorang beli..
“ Coklat..sudu..senduk.. sikit je..”
Dorang tunjuk muka tak puas hati..
“ Nak check ke?”
Aku kasi offer baik punye utk dia check sambil Shiha jadi pemerhati..
“ Beli coklat jee…”
Itu pulak dijawabnya lepas check bonet kereta aku..
Lor.. dah tadi aku jawab aku beli kaki lembu ke?
Tak pe la Mimie.. Itu kan tugas dia.. Sila bersabar di hari Jumaat..Hehehe!!
Bersabar dalam kelaparan ni memang susah sikit..
@_@

Tapi kan aku ada beli halwa nanas ..
Sedap bangat..
Pasni boleh beli lagi..

Keriukkkk...
Eh..berirama sudah perut kita ni..
Jom singgah makan..



Apa yang special?
Inilah dia....


mee cambol..


terliur ke?
Seriously sedap...

Alaaaa..
Ni kedai yang kitorang singgah makan tu..
Nanti korang pi la cari kedai ni...

Sila fokus pada 2 entiti yang baru pulang solat Jumaat tu..
Hahahaha!!

Alhamdulillah dah kenyang..
Mari menyambung perjalanan ke KB Mall..
Sambil cuci mata di tepi-tepi jalan..


Nampak tu?

Owh..KB Mall ibarat Mid Valley Kelantan la bagi aku..
*Sorry tak de snap any pic kat KB Mall..

Dah beli apa-apa yang berkenan di mata dan hati..
kitorang bergerak ke Pantai Cahaya Bulan plak..
Erm..
Dulu pantai ni namanya "Pantai Cinta Berahi"..
Disebabkan kurang manis namanya, itu yang ditukar pada Pantai Cahaya Bulan..
Kita sedut angin pantai sampai kembung perut sambil makan-makan..




Ramai orang bersantai kat sini..




Jom balik..
Nak Maghrib dah ni..

Pantai ni tak jauh pun dari rumah Akma..
Dalam 15 minit je pun..
"Malam ni mau ke mana lagi?"
" Wakaf Che Yeh!!"

Kekonon tak mau nyusahkan ma Akma masak utk kitorang yang susah nak kenal erti kenyang ni, kitorang sume makan kat kedai on the way ke Wakaf Che Yeh tu..


Jemput menjamu mata ey korang..

Sedap je makanannya tapi sebab aku tak tahan pedas,
Aku tak mkn lauk byk laa..

Bila dah kenyang..mula la drama sebabak berlaku..
" Awak singgah toilet dulu boleh tak?"
"ok.."

Lets start the game..
~ Sape lambat duk luar..~
Hahahaha!!

Eh..awat x boleh bukak ni?
Lock ke?

Bukak laaaaaa.....

Kalu tak..
Saya angkat kereta ni!!

Tu dia..
Dia punye gagah tu..
hahahaha!!

Dah..dah..
Jom ke destinasi kita..
~Wakaf Che Yeh~


*ini pic last year time kitorang ikut Akma balik Kelantan*

Bagi aku Wakaf Che Yeh ni macam Jalan Tar la lebih kurang..
Maybe menarik utk orang yang first time datang..
So, tak de apa yang aku beli kecuali buah-buahan..
Aku memang pantang jumpa dengan buah-buahan ni..
Terus jadi hantu buah..

Disebabkan tak de benda menarik sangat..
Pukul 12 malam kitorang dah sampai rumah Akma dah..
Tido?
Tidak!!!!
Kitorang mencuba pelbagai makanan yang kitorang beli..
Siap masak-masak bagai lagi..
Dah cakap dah..
Kitorang susah nak mengenal erti kenyang..
Hehehe!!
Pukul 2 baru abes makan..

Pastu kitorang buat pillow talk lagi sampai terzzzzzzzzzz…

____________________________________________________________________

Sambung next time plak ye..
Aku pun dah ngantuk jugak ni..
Jumpa lagi..
^_^



♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...