Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Monday, September 28, 2015

Ada jodoh jumpa lagi.. (Final Part)

Asssalamualaikum..

1 August 2015..

Morning uollsss...
^_^
"Awak mandi dulu.."
Tu diaaa...
Semua bangun pepagi, tapi aku yang disuruhnya mandi dulu..
Motif?
Ko kan mandi lama Mimie!!
Yelaaaaaaa....
Bila mandi awal, siap pun paling awal laa..
Dengan gaya yang cun melecun ala-ala diva, terus aku turun ke bawah..
Joking!! Aku simple like always laa...
" Awak nak gi beli buah tak ni? Kalu nak kita gi la kebun buah tu dulu pagi ni.."
Tu diaaaa...
Ma Akma terus tanya soalan bonus..
Sebenarnya ma Akma ada kasi kitorang makan honeydew before ni..


Manis semacam je..
Terus la aku cakap nak pi beli buah tu..
Aku mmg pantang sikit dengan buah ni.. Ibarat Nescafe and coffemate laa..
Alang-alang dah dioffer, laju je la aku jadi burung belatuk..
Memandangkan aku je yang jatuh cinta terlebih kat buah-buahan ni, aku je yg pergi..
Yang lain sibuk berdandan lagi..
"Ok..bye korang!!"
Aku, Akma and ma Akma je yang pergi..
Vroom..Vromm..Vroom...
15 minit je..

Inilah kebunnya..

Aku yang teruja..

Haaaa...pilih..pilih..
Jangan pilih aku sudah..
T_T

Ini pon sodap..
Spesis sama tapi lain campuran je ni..

Aku borong kat sini je sampai penuh kereta..
Hahahaha!!
Ikut hati nak beli byk lagi..
Tapi pikirkan bag gedabak aku tu, terpaksa la hadkan pembelian..
Bukan la tamak tapi nnt boleh la kasi kat jiran-jiran rasa jugak..
Nama pun hidup berjiran..

Sampai je rumah Akma..
Turunkan semua buah-buah tu..
" Cepat cepat masuk.. Pasar Siti Khadijah menanti dah tu.."
Panjang dah list makanan aku nak beli ni..
Hihihi!!

Rupanya Pasar Siti Khadijah sedang dlm proses renovation..
Pasar ni lebih kurang Pasar Payang kat Terengganu tu laa..
Macam-macam ada laa..

*pic lama*
Time aku pi last year..
Tempat ni la yg dorg duk renovate..

Me and Shiha..


Ikan segar..
Aku pun segar..
Hehehe!!

Puas memborong makanan..
Jom balik!!

Sampai je rumah, terus baik punya aku bersila..
Eh,, duduk atas kerusi sambil teman ma Akma masak kat dapur..
Nak masak tak pandai..
So, aku teman sembang laa..
Hahahaha!!

Yang penting aku duk mengadap feveret aku ni..

Etok namanya...
Ala-ala kerang laa...
Aku je yang makan ni..
Dorang tak makan sangat..
Betapa tamaknya, aku beli sampai 3 bungkus..
And Syukurnya, aku berjaya habiskan semuanya...

Sebenarnya abah tak kasi sangat aku makan ni..
Bimbang aku sakit perut..
Tapi sebab dah suka, aku redah je makan..
Aku bukan reti sangat pun makan ni..
Habis aku gigit sampai hancur..
Yang penting sodap....
Bukan ni je yang aku beli, tapi abes segala jenis kuih aku beli..
That is the best part la tetiap kali ke Kelantan..

Sesape yang pi Kelantan nnt boleh la beli yee..
Kat pasar memang berlambak laa..

This is Lala..

Ok..
Ma Akma dah siap masak..
Kitorang pun dah bersiap nak balik..

Meh makan dulu..

Nasi Ayam in the house..

Nak nasi kerabu?
Next time yee..
Lagi pun aku tak berapa makan sangat nasi kerabu..

Menantu pilihan tuang air..

Pukul 3:30 petang baru kitorang gerak balik..
Bila namanya pilot tu suka cuci mata...
Kitorang sempat lagi menyinggah..

Pantai Bisikan bayu..
Singgah makan jelly kelapa and jagung bakar je..

Meh nak bisik sikit..
" Akma and family.. 
Tenkiu so much.. Moga jumpa lagi next time.."

Good bye Kelantan..
Kita ketemu lagi nnt yee..

Alhamdulillah..
Kami selamat sampai lebih kurang pukul 8 lebih sikit-sikit..
Perjalanan yang agak mencabar bagi aku as pilot kerana hujan lebat yang sangat mengganggu penglihatan aku yang agak terbatas..
Maklumlah..
Faktor usia..
Hehehe!!

Tidak dilupakan..
" Ma.. selamat hari lahir.."
Actually.. 1 August is my mom's birthday..

Hadiahnya?
Tadaaaaaaa...

Alat-alat utk mak-mak..
Sebab my ma suka masak-masak..
And anaknya ini suka makan-makan..
@_@

__________________________________________________________________

Tamat sudah drama bersiri aku and kengkawan ke Kelantan..
One of the precious moment for me..
Hope pasni kita dapat jalan-jalan sesame lagi..
Jom teruskan usaha mengisi tabung "makan angin" kita!!

Ok...
Jumpa lagi...








♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...