Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, September 19, 2015

Kelantan.. kami datang ( Part 1)

Assalamualaikum..

“Jom gi Langkawi..”
Alaaa..jauh laaa.. 
Itu je alasan aku tak minat nak ke Langkawi..
Dah tu?
Erm.. Jom kita pi Kelantan..Kita lawat Akma kat sana..
Menarik..Tapi bila nak pergi ni?
Jom usha tarikh sesame..
30 Julai laa..
Ok.. Sape nak drive
Shiha : Saya malas bawak kereta.. 
Azie: Kereta saya tak bawak servis lagi.. 
Aku?
Ma and abah baru nak bawak kereta saya servis 30 hb tu.. Hari lain fully booked..Dah la servis major.. Biasa amek masa lama la..Tak tahu ma dengan abah balik pukul berapa.. Kekadang malam baru balik sebab ma singgah rumah tok mek..

Akhirnya.. sume diam dan plan itu hanya terawang-awang di udara tanpa arah tuju..
Bedebush!!! 
Aku kecewa lagi kerana tak tahu ini kali ke berapa dah plan berjalan-jalan kami hanya sekadar di awangan..
“ Kak Mie tak jadi gi rumah Akma.. Kereta semua tak servis..”
So, pujuk diri sendiri lagi..
“ Mimie, sabar!! Think positive!!”

Frankly speaking, ini antara sebab yang menjadikan aku terbiasa bersendirian..
Aku kurang berminat dengan harapan kerana harapan boleh membuatkan aku kecewa..
Aku dah terbiasa dengan memujuk diri sendiri.. Tapi tidak jika memujuk orang lain..
Nampak tak bertapa aku menjaga hati sendiri? 
Hihihi!!

Senang cerita macam ni laaa…
Korang ada boyfriend yg bagi harapan or janji nak keluar makan sesame.. Tetiba, tak ditunaikan.. Kecewa? Itu pasti laaaa…Paham? Korang mesti laju je paham kan kalu buat contoh boyfriend ni.. Hahahaha!!

No offense please!!!

Sesungguhnya,benarlah..
Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan..

30 Julai 2015..
Pukul 12 tengahari..

~Love me like you do..
Love love love me like you do~

“ Hello.. Kak mie, kereta kak mie siap dah servis..Ma dengan abah baru keluar dari pusat servis ni..”
“ Cepat plak hari ni.. Ma agak-agak pukul berapa sampai rumah ni? ”

Akhirnya..
Azie.. Shiha.. Kita jadi pi Kelantan..Kereta saya dah siap servis.. Ma kata sebelum pukul 4 ma sampai rumah..
Ok!! Pukul 5 kita gerak ye…
Alhamdulillah..hati tersenyum riang..
^_^

Balik keje, sempat guling-guling lagi..
Pack barang last minute itu mmg habit saya..
Tak susah kerana selama ni barang saya memang dah disusun mengikut tema masing-masing..
Toiletries saya pun sentiasa lengkap..

Just ambik masuk my backpack je..

Ladies and gentleman..
“Welcome to car 2060 to Kelantan..This is your captain, Mimie speaking. Please make sure that your seats are in the upright position. Cell phones and other electronic devices can be switched on in my car. I advise you to remain seated and fasten your seat belt at all times. On behalf of 2060, I welcome you and wish you a pleasant journey.Thank you! “

Lebih kurang 5:30 petang kami mula memasuki highway Paka..
Walaupun tetiap tahun balik kelantan, tapi ni first time kena drive sendiri..
Yang lagi haru jalan nak balik Kelantan pun aku ingat-ingat lupa..
Lagi-lagi nak kena sampai rumah Akma di Kg Penambang, Kota Bahru ni..
Time study dulu kes berlambak-lambak tu boleh je aku ingat tapi bila masuk je bab jalan raya, terus fail..
Otak aku lebih senang ingat benda bertulis berbanding sebarang visual..
Hihihi!!

Singgah solat di Besut..
Me+ Shiha + Azie + Alia (Adik Azie)

Alang-alang makcik-makcik kat dalam masjid duk usha je kitorang time singgah solat tu, terus la aku tanya jalan mana aku kena lalu..
Mekaseh tau mak cik sebab bagi arah jalan tu..
Tapi awat duk usha kami sampai gitu sekali?
Ada rasa nak buat calon menantu ke?
Hahahhaha!!

on the road..

Sebenarnya my ma dah jadi menara kawalan dari rumah..
Sebab tak sure jalan mana kena lalu, I call my ma laa..
My ma sangat bagus bab jalan shortcut sume ni..
Anak yang jadi pilot ni sekadar mengikut arahan ma je la..

Akhirnya..

Kota Bharu sudah berada depan mata..

Alhamdulillah..
Misi seterusnya adalah mencari rumah Akma..
Kali ni kami menggunakan Mr. Waze..
I trust U Mr. Waze..
Setelah beberapa kali mencuci mata melihat bandar Kota Bharu, akhirnya jalan ke rumah Akma ditemui jua..
Lebih kurang 9:30 malam..
Dan kami betul-betul sampai di depan pintu rumahnya..
Horray!! Horray!! Horray!!
Dapat hadiah ok..
Bihun sup special dari ma Akma..

Meh makan kenyang-kenyang..

Pastu..
Perut kenyang..badan dah bersih..
Sesi pillow talk kami bermula..
Hinggalah kami..
zzzzzzzzzzz...

Itu namanya charge energy untuk aktiviti esok..
Haaaaaa...
Tunggu next story ok!!

Jumpa lagi..
^_^

   





♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...