Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Friday, September 26, 2014

JYJ, Incheon, KLIA And Me...

Assalamualaikum…

Waaa... Sukan Asia dah mula..
UPSR kena ulang balik!!
So, apa kaitan plak?
Erm.. jika ada Sukan Asia, maka UPSR perlu diulang semula..
Ok.. Tu memang hipotesis mintak sup selipar namanya Mimie oiii..
Hehehe!!

Sebenarnya nak stori kisah di sebalik perasmian Sukan Asia Incheon 2014..

19 September 2014

Tercongok aku depan tv nak tgk majlis pembukaan Sukan Asia tu..
Kalu kena amek seat, kire seat depan sekali laa..
Sikit je lagi nak masuk dalam tv tu..
Apa la yang best sgt nak layan mende gitu..
Tu la korang tak tahu..
Aku memang suka tengok..
Suka nak tgk kecanggihan dan kekreatifan dorang..
Tak kisah la negara mana jadi penganjur sekali pun..
Tapi  memang ternganga la aku tengok perasmian petang tu..
Nasib baik air liur menitik..
Sempat la aku kesat-kesat pastu tutup mulut rapat-rapat..
Kalu tak, jadi sasaran hendap cicak plak la aku..
Canggih woooooo…
Hehehe!!

Pastu keluar plak JYJ..
Korang kenal tak sape JYJ tu?

~JYJ~

Tak kenal?
Rileks laa.. Tak de kuar dalam soalan UPSR punye tanye sape JYJ tu..
Yang tu aku confirm..Hehehe!!

Mengikut Incik Google, JYJ ni adalah group band famous de Amos la kt Korea Selatan tu..
Lagu dorang?
Search sendiri boleh tak?
Aci main tadah je la kan kalu sume aku nak bagitahu..
(Alasan sebab malas nak carikan utk korang since I m not Korean Group Fan..Hehehe!!)

Tapi aku pernah jumpa JYJ ni...
Wooooooooo!!!
Aku tak tipu laaa!!
Ini memang realiti, bukan fantasi semata-mata..
Juga bukan mimpi sampai menitik air liur basi...

Citenya camni..
Penghujung tahun 2010..
Abes study..
Aku sempat buat temporary work dekat KLIA...


Ni la tempat aku wat kerja amal kerja sementara tu..

Karyaneka...

Kat mane plak Karyaneka ni?

Jiran depan..

Pintu belakang..

Jiran belakang pulak?

Tempat aerotrain...

Apa tu?
Erm..Aerotrain ni macam komuter tu laaa...
KLIA ni kan canggih..
Dari block ke block lagi satu pun pakai aerotrain tau!!

Aerotrain...

Mimie..
Awat tak pernah nampak pun aerotrain tu kalu pi KLIA?
ERL yang ke KL Sentral tu ada laa...

Erm..
Sebenarnya, aerotrain tu ade kat international punye gate jee..
So, kalu korang nak fly dari KL ke mana-mana dalam Malaysia ni, memang tak nampak and tak boleh naik pun...
Aerotrain ni hanya untuk ke Gate C..
Gate yang untuk penerbangan jauh and plane yang besar-besar je laa...
Macam ke London..China..Jeddah..
Tapi kalu korang hantar sesape kat KLIA, korang leh je nak usha aerotrain ni..
Korang gi je kat anjung tinjau kat level 5 tu yee...
Ada paham?
Hehehe!!

Tu sebab sekarang kalu ade orang yang sesame fly dengan aku kat airport tegur macam...
"  Klia ni besar jugak.. Datang awal tadi takut susah nak cari gate..Berani plak awak fly sorang-sorang.."
Aku mesti macam..
"Saya pernah kerja kat sini sekejap dulu..Memang besar la KLIA ni.."
(Tak berlagak sebab time aku kerja dulu aku pun pernah sesat.. Tak jumpe jalan keluar...Hahaha!!)

So..
Ape kerja aku time tu?

Jadi patung kat pintu laaa...
Hehehe!!

Tak pun main susun barang...

Nampak tu?
Juara susun barang!!!

Bile bosan?
Mula la aku merayap...
Abes satu jajahan la aku buat..
Siap sengih-sengih lagi kat semua pekerja yang aku jumpe kat jalan tu..
Nampak tak mesra rakyatnya aku ni..
Hihihi!

Datang check skrin..
Hihihi!!

Dan benda yang paling aku suka buat adalah pergi money changer..
Tukar duit..
Haaaa..nak kata mata duitan la tu kan?
Bukan laaa..
Tu alasan je nak naik aerotrain sambil mencuci mata..
Kot-kot jumpe capten macam Rindu Awak 200%...
Hehehe!!

Train without driver..

So..
Satu petang tu, aku naik la aerotrain nak ke Blok Satellite (Gate C)..
Nak tukar duit la ni..
Kat tangan memang berlipat-lipat la duit negara lain...
Sampai je kat Satellite, sume orang berebut keluar dari aerotrain tu and berlari-lari..
Aku dah macam..
" Ish.. ramainya orang!! Dah la tinggi.. Aku nak cepat ni.."
Tapi..
Yang pelik lagi ajaibnya..
Awat sume orang pegang phone angkat tinggi - tinggi ni?
Ade pertandingan amek gambar barang tersembunyi ke?
Ke..
Pertandingan ketiak sape paling busuk..
Eh..
Apa kaitan dengan phone plak?
GERRRRRRRRR...

Dalam menyelit-nyelit tu, akhirnya dapat la jugak aku nampak bayang money changer tu..
Tapi..
Depan aku ni ade la tiga manusia yang agak tinggi and kurus dalam suit kulit labuh sampai lutut serba hitam..
Dan diiringi plak dengan dua manusia berpakaian seragam..
For sure, bukan Mr.Capten...
Aku pun menyelit dengan selambernye ke money changer..
Sume orang duk melambai-lambai tangan kat dorang..
Bukan pekerja kat airport tu je duk mengusha, passengers yang dari negara lain lagi over..
Siap jerit-jerit lagi..
" Bye JAY!! bye JAY! bye JAY!"
Klik..Klik..Duk amek gambar...

Dorang kat sebelah aku sambil tunggu lif..
Aku pun usha je la atas bawah atas bawah..
Memang sah dah ni..
Sah?
Sah  tak kenal and tak tahu pun sape!!
Jay mane la dorang ni ye agaknya..
Lantak laa..

So, bila balik ke Karyaneka semula, aku pun bersemangat la bercerita dengan kawan tempat kerja..
" Tadi kan, orang jumpe ade man in black ni.. Sume orang sibuk kejar nak amek gambar dorang.."
Bila ditanya sape..
"Tak tahu la sape.. Tak pernah kenal..hehehe!!"

Keesokan harinya..
Masuk kerja balik...
Sementare tak de orang, layan la dulu baca paper..
Tak de la nampak cacing dalam terowong sangat nanti...
Tetibe...
" Eh...ni la men in black yang orang jumpe semalam!!! Lor.. JYJ la nama die.."
Dorang datang wat konsert kat Malaysia rupanya time tu..

So..
Itu la kisah aku kenal JYJ.
Sekarang?
Aku tahu nama jee..
Muka dorang tak ingat pun..
Hehehe!!

Ok...
Selamat menghadapi UPSR ye adik-adik..
Dont worry!!
No JYJ in that questions..

*Mode bengang sebab MR. Pocketrocket Man digugurkan lagi kemenangan semalam..
Pfftttttttttttt...

PLAY A FAIR GAME PLEASE!!!!

Ok..
Hingga jumpa for my next potpet..
Bye!!!!





































♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

4 comments:

  1. What happen to Mr. Pocketrocket Man?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya dapat perak semalam utk keirin..tp dibatalkan...again and again...geram plak...

      Delete
  2. Wow jupe jyj mie.....jeles nie...hahahaha...

    ReplyDelete
  3. ko jumpa JYJ mii.. jeless ;p

    ReplyDelete

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...