Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, September 20, 2014

Aku terima Nikahnya Ida + Syam (Part 2)

Assalamualaikum kengkawan...
Meh dekat sikit...
Aku nak start potpetpotpet ni...
Hihihi..

_________________________________________________________________________________
9 August 2014

Pepagi lagi sume dah saling pandang- memandang..
Aku..Dayah..Nisa..Alia..
"Kita nak watpe pagi ni?"
" Nak breakfast kat mane ni?"
Dah hampir 2 jam pandang-memandang..
" Jom pi Mamak!!"
" Alaaaa..mandi pun tak lagi ni.."
"Macam tak biasa!!!"

Nampak tak tu?
Alaaa...kambing yang tak mandi pun mahal je harganya, apa lagi manusia kan?
Hahahah!!
" Jom!! Singgah amek Sya kat umah die sekali.."

Aku mandi ok..

"Dayah, pelik sangat ke bila aku amek nescaffe instead of orange juice?"

Nisa..makan ingat org belakang sekali..
Eh..sebelah laa..


Aku punye breakfast..

Dah abes makan sume, kitorang pusing plak kat Pusat Komersial Seksyen 7 tu..
Kononnya aku nak cari selendang...
Aik?
Bukan semalam dah beli ke?
Hohoho!!
Dorang kate aku beli kaler salah..
Hehehe!!

Seksyen 7 sekarang mmg berkembang dengan pesatnya..
Selaju ERL ke KLIA tu...
Rupa-rupanya sume kedai online berhimpun kat situ...


Last-last..
" Mimie, nak gi kedai mana lagi?"
" Tak yah laa...jom balik..Lambat dah ni.. Korang pun x iron baju lagi kan?"
Abes pusing satu kawasan..
Satu pun tak tersangkut...
Hehehe!!

Ready?
Jom kita....
Shah Alam ke Kuang tu tak de la dekat macam ko kentut pun aku boleh dengar..

Cool pilot +  good co-pilot

sengal passengers..
hehehe!!

Sampai je rumah Ida...
Owh!!!
Pengantin dah siap bersanding..

Kalu gitu, meh la kita...
Makan dulu laaa..

Aku yang sentiasa makan sikit..

Tak ke sopan tu?

Tapi...
Ada je yang makan banyak..

Control ..control...

Memulakan misi...

Nasi dulu..

Apam balik pulak..

Yang si Farouk kat sebelah rileks je tgk kitorang makan..
Last-last, aku pun tunjukkan kan lah sikap caring tahap lakonan aku tu..
" Tak makan ke?"
"I puasa.."

Amek ko...
Tapi aku tengok yang sebelah tu maintain je sumbat makanan..
Yang lagi best..
Boleh plak wat dialog...

"Ko nak cakap kitorang makan banyak ey Mimie?"
Errrr..

Sendiri mau pikir la kawan..
Hahahah!!

Farouk yang cool + Akmal bersama pinggan ke 4..
Makan on behalf of Farouk..

Ida..
Ko tahu je la Akmal kan...
Tapi mlm akad nikah ko, lg over la..
Kena plak geng dengan Khai..
Memang di sapu bersih..
Eh..bagus apa?
Korang mmg tak kasi chance la kat setan-setan nak bersorak kan..
Well..membazir kan amalan syaitan..
Hehehe!!

*Akmal, aku sebenarnya tengah promote ko ni..hehehe!!

Eh..

Nisa tak makan ke?

Owh.. Nisa bimbang laa..
Incik Bari dia kan demam time ni..

Kenyang dah kan?
Jom kita pi jumpe pengantin plak...


Doc Hisyam + Puan Ida..
*Sorry Ida.. Rugi jd lawyer sebab tak de nama gelaran kat depan..Hahaha!!


Welfie..
Single + Married...

Eh...sorang je Farouk?

Baring je terus Khai oiiiii...

Pengantin dah ke mana plak?

Team bluencas + pengantin..

Dah la tu..
Kasi la orang lain palk nak bergambar dengan pengantin...
Meh kita bersantai -santai plak..


Alia + Dayah..


Nadi + Me..

Eh..
Takkan kite je?

Kami la ex housemate...

Tetibe...
Eh..
Sape plak yang duk kalut bagai tu?

" Korang..ni kad aku..Majlis aku 31 hb August ni tau"

Ni la Mai..
Bukan setakat pi kasi kad kawen jee..
Siap sempat promote lagi syampu D'Herbs...
Really a lawyer la ko Mai..

*Mai..Sorry tak pi majlis ko..
Pape pun, aku doakan ko jadi isteri mithali jugak..
Jgn nak menang je mcm kat court tau!!
Heheheh..

Jom balik..
Lame dah ni...
Kenyang dah ni..
On the way ke kereta, baru perasan signboard ni..
Nampak sangat kan tadi fokus pada makanan jee...
Huhuhu!!

Alia and gaya Calaqisya berpisah tiada.. 

Wooo...Penuh kat tangan..
Mintak tapau ke tu?

Ok..
Utk Ida..
Kitorang doakan ko praktis lah segala ilmu rumah tangga ko tu sepenuhnya...
Ko dah ade doctor yang jagakan..
So, moga sihat and happy sokmo ok..
We loveeeeee you Kak Ngah Single Ladies....
^_^

_________________________________________________________________________________

We?
Before berpecah ke tempat masing-masing, kami sempat menjejak kaki ke tempat kami mula kenal...
Tempat terciptanya sebuah persahabatan..
2005..
Kita kenal..
And..
ALHAMDULILLAH..
Till now..
We are still together..

Di hati kami...

Precious memory..



One of the best thing in my life..

Tempat paling jarang kami jejaki..
Hahaha!!

Dah puas pusing Uitm..
Mane plak kita?

Cari durian tepi jalan..

We are cool...

Lepas dah melepak santai, aku dihantar balik oleh Alia ke Nilai...
Thanks a lot Alia..
_________________________________________________________________________________
10 August 2014

Masa utk pulang..
Berlari-lari macam biasa dengan bag gedabak..
"See put sat dude" sungguh la kalu aku ni..
dan..
Check in je..
Terus berkumandang..
"Panggilan akhir utk penumpang MH1326 ke Kuala Terengganu"
Aku la tu...
Hehehe!!


My nation Pride..
The best Airlines..

Really great cabin crew...
#Staystrong
#Flyinghigh

Ok..kengkawan..
Kita jumpa lagi bulan September..
Eh..
Sape plak kawen?
Tunggu my next story...

Jumpe lagi...








♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...