Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, September 18, 2014

Aku terima Nikahnya Ida + Syam (Part 1)

Assalamualaikum semua…
Ok..seperti dijanjikan…
Aku nak sambung stori semalam..

8 August 2014

Pepagi lagi aku dah siap..
" Abang.. nanti hantar Kak Mie gi KLIA 2.. Kawan kak mie sampai pagi ni dari Kuching"
Gerak la aku dihantar cousin aku dari Nilai ni..


Teruja tak yah cakap laa...
First time nak tengok KLIA 2..
Perlu la jakun sikit kan..
Hahaha!!

Sampai-sampai je..
"Stesen bas kat mana ye?"
Orang-orang mcm aku ni mmg akan gunakan sepenuhnya la kaunter informasi tu..
Malas la nak susahkan diri sendiri pi cari..
Kang tak pasal-pasal tersesat dalam tu pulak..
So..dari klia2, kitorang naik bas sampai ke KL Sentral..

Wowww!!
KL Sentral pun dah berubah..
Makin tip top laaa...
Cepat-cepat..
LRT dah nak sampai..
Jom ke Pasar Seni..





Jom..
Bas Rapid U80..
Next destination is Shah Alam...

Muka teruja dah lama tak naik bas rapid..
hahaha!!

Sampai je ke Shah Alam, turun la kat Seksyen 2..
Tempat melepak sambil pekena ABC Special dulu-dulu ni...
Nampak je food court Seksyen 2, terus buat lompat bintang weiiii..
Rindu sangat..
Amek ko….

Menjilat jari la aku...

Pas siap makan sume, amek cab pi Seksyen 7..
Amek Nisa punya kereta..
Nisa tinggalkan kereta die dengan adik die kt situ..
On the way tu lalu la kitorang di sini...

~Uitm di hatiku~

Dapat je kereta, terus kitorang merempit ke Jalan TAR..
Macam biasa la kan…
Cari pape yang patut la…
Hehehe!!

Dah petang, baru kitorang balik Seksyen 7 and berkumpul rumah Dayah…
DAYAH?
Aku tak jumpe Dayah 3 tahun dah rasanya..
Tapi..
Setiap masa akan call..mesej..wassap dan segalanya lah..
Ni la yang dinamakan jauh di mata dekat di hati..
Hahaha!!
Sila jangan buat muka ey Dayah!!

So..Korang nak tahu tak betapa terujanya Dayah bila nampak aku?
"Dayah, kitorang ade depan pintu umah ko dah ni.."
Tapp!!
Pintu dibuka dengan lajunya sambil tersenyum-senyum..
Dengan selambernya, die bukak padlock yang disangkut kat grill..
"Eh.. apesal ko bukak padlock tu?"
Ko bukak lock kat grill je dah laa….
Die terus…
” Eh..tersalah”
Hahahaha!!
“Jangan la excited sangat Dayah.. Nampak sangat ko rindu aku kan?”

Hehehe!!

Dalam pukul 7, mula lah kitorang bersiap-siap..
Aku, Dayah, Nisa and Alia..
Pastu singgah amek Sya plak..
Kitorang berlima..

Min?
Dari Puchong..
Nadi?
Dah berada kat rumah Ida..

Syikin?
Dari office kat Rawang..
Cukup la kami berlapan...
Geng Single ladies even Nisa dah tak single..
Hehehe!!

Tapi Ida...
Ko tahu je la kan kengkawan ko cmne?
Nak-nak aku..
"See put see dude "
Bawak kete laju camne pun, tetap terlambat jugak...
Dalam perjalanan Nadi asik tanye mane kitorang..
At last..
Ida dah diselamat diakadnikahkan..
Sorry Ida tak sampai tepat pada masanya..

Sebenarnya Ida..
Bukan kitorang tak mau sampai tepat pada masanya..
Tapi kitorang sedih dalam gembira bila sorang lagi kawan kitorang akan bertukar status..
Rase kehilangan jugak even tahu ko ade je lagi dengan kitorang...
Tapi..
ko dah ade komitmen baru...

*Korang..
Ok tak ayat aku nak cover kita lambat tu?
Hahahah!!

Pape pun still happy tuk ko Ida sebab kitorang tahu ko dah tak sabar nak kawen kan?
Peace...
Jom layan pic..

Hantaran..


Bunga telur kitorang mintak dari Ida..

White always the best...

Sabar menunggu giliran bergambar...

Dayah + Me + Nisa + Sya + Min

Ok..Our turn now!!!
Eh..pengantin mane?
Tak pe laaa...
Esok pun boleh dengan pengantin..
Hahaha!!




Dah puas bergambar...
Kitorang memulakan misi penuhkan perut..
Idaa..
Kalu ko nak tahu, sume menggunakan masa sepanjang malam tu dengan sebaik mungkin utk penuhkan tank..
Sebab tu kitorang jadi orang last balik malam tu..
Mane taknya, dari duduk sampai caterer tu dah kemas baru kitorang bangun dari kerusi..
Time tu tinggal meja kitorang je tak kemas lagi..
Makan sambil sembang..
Memang la tak sedar berapa banyak dah masuk mulut..
Lauk ko plak banyak sangat pilihan..
Hahaha!!

And..
Before balik, kitorang ade buat acara menyambut bunga dari pengantin..
Sape yang dapat?
DAYAH...
Tapi..
Mana aci..
Aku kan rendah..
Memang tak sampai la nak sambut..
Hehehe!!

Ida,
Malam tu kitorang buat bachelor party kat umah Dayah..
U know la kan kitorang camne...
(Dengan harapan ko jeles ni..hahaha)

so..
Sambung next story plak laa..

*Sorry tak byk gambar sebab malam kan..Tak nampak sangat muka nak amek banyak-banyak..

Jumpa lagi...


♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...