Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, November 28, 2013

Sedia nak bawak susu anak ke?

Assalamualaikum...

23 December 2013..

Lagi sorang kawan aku maju setapak dariku…

~ Congrat~

Cik Ayu.. Ops!! Puan Ayu ni kawan satu sekolah menengah…
Kebetulan rumah die tak jauh sangat dari umahku..
So, kali ni aku bersiap lambat la sikit..
Kebetulan virus selsema menyerang plak..
Bila dah amik ubat, mula la mata nak terlelap balik kan..
Sedar-sedar je, geng-geng gosipku yang dari Kuala Terengganu dah sampai umahku..
Jap ey..
Nak siap-siap..
Ok.. 
Keluarlah aku dengan kadar berpatutan dengan majlis..
Perlu la berpatutan..
Kot ye pun aku jenis simple, santai and sometime serabai, (3S) tak de la aku nak pakai track suit bagai plak pi kenduri kawen..
Ingat ada lari dalam guni ke kat kenduri tu?
Ish..ish..

Tetibe..
“ Senang Mimie pakai beg macam tu.. Praktis awal-awal nak bawak susu anak..”
Owh my bag!!!
Korang tau aku pakai bag camne?
Taraa…….

~Peace yooo~

Tapi dengan berbaju kurung laa…
Hihihi!!

Kiranya bag camni nak letak susu anak ke?
Alamak!!
Jatuh la saham aku..
Baru je nak usha mamat ensem kat kenduri nanti…
Hahahaha!!

Sebenarnya..
Aku memang tak berapa gemar nak bawak handbag..
Aku lagi suka pakai bag macam ni..


Sebabnya….
Aku kan seorang yang menjaga postur badan..
Korang perasan tak bila bawak handbag, nanti badan korang akan jadi berat sebelah?
Oiii Mimie..
Yang ko pi kutip anak-anak batu isi dalam beg tu kenapa?
Eh..taklah!!
Aku tukarkan duit aku yang “banyak giler” tu dalam bentuk syiling..
Tu yang berat tu..
Hehehe!!
Tapi bila aku menggalas beg kat belakang, balance la badan aku..
Lagi satu, nak buat pape pun senang..
Tak de la asik nak kena betulkan tali beg yang asik nak meleret jatuh..

Lompat-lompat pun sonang..

Cepat tarik beg belakang!!
Nak jatuh dah ni...

Korang nampak tak sifat keadilan bila aku pakai bag macam ni?
Kiri dan kanan akan sama -sama merasa beban yang dipikul..
Hihihi!!

Lagi satu aku lagi suka bawak beg besar or sederhana besar..
Awat plak?
Ko nak isi alat mekap banyak-banyak ey?
Yolaa tu...
Mascara, aye liner, krim jerawat. krim jeragat, krim kurap,
Bedak..
 Tepung gandum sikit kot la bedak tak cukup kan..
Blusher nak kasi pipi nampak bewarna sikit..
Tak cukup blusher, water colour sekali aku isi kat dalam beg ni..
Banyak kan alat mekap aku?
Kalu pakai beg kecik mana nak muat..

Lagi satu, 
aku punye beg duit pun banyak...
Duit tak banyak tak pe...
Yang penting beg duit tu..
Pakai plak purse Carlo Rino..

Hakikat sebenarnya...
Aku kena pakai beg besar sebab memang aku isi botol dalam beg tu..
Bukan botol susu anak ok!!
Tapi botol air masak aku..
Dari aku kecik sampai ke leni, aku memang jarang tinggal botol air masak aku..
Kekadang bulan poser pun ada jugak botol air dalam beg..
Bukan setakat nak wat minum, tapi kekadang bila tangan aku melekit, leh basuh terus pakai air tu..

Tujuan sebenar aku tulis ni sebab nak kasi tahu korang yang aku tak de anak lagi..
Please..... 
Jangan jatuhkan saham aku..
Lagi satu ..
Sesape yang rase nak kasi hadiah bag kat aku, leh la cari beg ala-ala yang aku suka tu..
Make sure tak tersalah beli Adidas menjadi Adibas tau..
Nike plak bertukar jadi Mike...
Tak yah beli Carlo Rino ey..
Tak minat sangat...
Oiiiiittt..
Tak yah nak demand sangat boleh tak??
Hehehe!!

Ok..
Jumpa lagi...




♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...