Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Sunday, November 24, 2013

Mana tak bertuahnya...

Hi korang..
Assalamualaikum…
Korang pernah tak pergi Paris?
Pernah?

Eiffel tower tu!!
Fuyoo!!!

Ok, fine!!
Cite aku ni sebenarnye secuit pun tak de kaitan dengan Paris..
Wahahaha!!
Korang kena tipu..
Ok, sangat tak kelakar Mimie!!

Aku nak cite btol-btol la ni..
Satu petang tu, aku minum petang cam biasa la dengan familyku..
Dah nama pun petang kan?
Takkan aku nak cakap minum pagi plak…
Haaaa..nak kasi aku PJJ la tu kan?
Ok.. Pelempang jarak jauh laa...
hihihi!

Time minum-minum tu, aku pun sibuk la nak ngadu..
Standard la woiii…
Duduk dengan family, haruslah ngadu kat  ma and abah..
Korang tak pe la leh ngadu kat suami la, boyfriend laa..
Ok, ni bukan ayat jeles kat korang taw!!
“ Abah, kak mie sakit kaki laa.. tapi bahagian tumit je.Tak tahu sebab apa. Banyak hari dah sakit ni..”
Sambil-sambil tu aku picit-picit la sikit kaki aku tu..
Baru nampak mantap sikit sakit tu kan..
Hehehe!!


Belum sempat abah aku komen pape lagi, aku terus bagi ayat lain plak..
“ Rasenye kaki kak mie tak sama rata kot. Jadi, tekanan lebih kat bahagian tumit. Tu yang sakit tumit je tu”
Hihihi!! Genius tak reason aku tu?
Patu abah aku leh cakap macam ni plak..
“ Erm…masa kecik-kecik dulu, ada dua orang tua ni tengok kaki Kak Mie.. Pastu katanya Kak Mie ni bertuah orangnya..”
WhAT??


Belum sempat aku komen pape lagi, dan-dan je aku terdengar suara lain menyampuk..
“ Mana tak bertuahnya.. Balik kerja sume dah siap masak.. Baju pun dah ada orang basuh.. Siap lipat lagi.. Ambik masuk dalam almari je kejenya..Kereta pun ada yang tolong bawak servis..”
Bedebuk!!
Menusuk jantung betul la ma ni…
Baru je nak rasa teruja dengan cite abah tu taw!!
Kalu tadi aku sakit tumit, terus bertambah jadi sakit jiwa plak..
Hahahaha!!

Erm…
Aku pun tak tahu apa maksud bertuah sebenarnya yang dikatakan pak cik dua orang tu..
Nak tanya sekarang, dua-dua dah tak ada..
Tapi..
Korang rase aku bertuah ke?
Harus la bertuah weii..

Korang ingat senang nak dapat ma and abah yang sangat memahami anak macam aku ni..
Seorang abah yang selalu tolong keluarkan kereta aku dari garaj pagi-pagi  bila kereta aku berada di depan keretanya..
Yang selalu mendengar cerita aku dari yang remeh hingga la ke sebesar-besarnya..
Yang selalu memberi semangat dan idea yang bermacam-macam.. 
Yang dulu bacakan sume buku cerita English yang cikgu-cikgu aku kasi..
Pastu terangkan kat aku balik sinopsisnya..
Wooo... bukan aku malas..
Tapi..
Aku tak paham pun bahasa omputih tu..
Hahahaha!!...
Tu belum masuk lagi tolong lukiskan gambar bila kena melukis..
Mana taknya..
Aku lukis pokok nyiur pun pakai pembaris..
Skema uolls...
Hihihi!!

Seorang ma yang masih layan aku cam aku ni anak kecik lagi..
Teman bila mau ke mana-mana..
Bukan setakat teman, tolong drive sekali pasal anak dia ni tak berapa rajin nak drive..
Yang sentiasa cuba memenuhi selera makanku..
Yang masih lagi belikan pakaian untuk aku ke mana pergi..
Dan aku tak pernah terasa kekurangan kerana ma dan abah sentiasa ada masa untuk aku..
Senang citer aku memang bertuah laa…

Hehehe!!
Ok..
Jumpa lagi...


♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...