Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Sunday, November 17, 2013

Kenapa tulis pasal diri sendiri?

Hai..Assalamualaikum…
Apa kabar kawan-kawan?
Haa…. 
Aku tahu ada yang tunggu stori dari aku kan?
Hihihi!!
Sori laa… lama tak berstori..
Aku bizi..
Maklumlah, anak sepuluh katakan..hahaha!
Sebenarnya, aku baru start bercuti..
Maksudnya tak bizi dengan kerja laa..
Tapi tak dapat janji jugak la akan menulis setiap hari..
Pasal menulis ni kena ada jiwa..
Bila idea banyak, tapi jiwa tak ada, tak boleh menulis jugak..
Erm….
Korang tahu tak sebab apa aku buat blog?
Ada orang pernah mengatakan yang mesti aku nak bercerita pasal diri sendiri..
Hello!!!
Ko dengki ke bro?
Sentap la tu tak de cite pasal ko kan?
hehehe!!
Let me explain ok..

Jap..mau pikir dulu!!

1)
Sebenarnya, lepas abes studi dulu, aku tak de benda sangat nak buat..Usha punye usha, aku pun try la wat blog..Ingat senang ke budak buta IT cam aku ni nak buat blog?Aku belajar byk benda dari tutorial yang blogger lain sediakan..Bila ada benda yang aku tak paham jugak, aku tanya je la kt blogger tu..Cayalah kat dorg ni sume..Sorang pun tak kedekut ilmu..Tapi yang paling haru ada sorang blogger ni siap tolong betulkan plak border  blog aku yang macam aku nak..Pastu siap ada yang aku baik sampai dah tukar-tukar nombor phone lagi..Maksudnya, di luar blog pun kitorang leh bercerite lagi...

2)
Aku suka join contest.. 2 tahun yang lepas aku memang gian la join contest kat blog ni..Aku tak kesah sangat tang hadiah tu.. Aku suka bila kena bersaing dengan blogger lain..Bila menang, rasa bangga macam..

“Oii korang..pandang aku dengan dua-dua mata ok!! Aku ni hebat..Tolong gentar sikit please!!!”..

Pastu mula la kembang kempis bila blogger lain duk ucap tahniah.. Glemer I uolls..hahaha!!  Yang paling aku ingat, ada satu bulan tu aku menang sampai 8 contest... Memang tak menang tangan la aku nak sign otograf peminat aku esp Abg posmen .. Nak kena mintak sign aku tetiap kali ada bungkusan utk aku .. Wooo!!! Ko bajet retis ke Mimie oi? Eh, jeles apehal? Ko hado?
Sekarang aku tak join dah contest bagai ni sume.. Sebab banyak sangat syarat die nak kena “like” kt FB.. apa main paksa-paksa “like” ni… tak suka pun kena “like” jugak… Kekadang nak kena mintak orang vote plak…Last-last, aku tak join laa…hehehe!! Suka la tu dah kurang persaingan dari orang hebat cam aku ni kan? Hahahaha!!

3)
Aku memang suka bercerita and menulis.. Bila aku menulis, aku rase cam aku tengah bercerita..Korang kan tak boleh baca apa yang ada dalam hati dan kepala aku.. Kiranya ni aku kasi peluang korang tahu la apa yang aku pikir selama ni..
“ Mimie, ko bajet ada ke yang baca apa ko tulis ni?”
Alaa… korang tak cakap pun aku tahu korang baca kan?kan?Tak yah nak berlakon macam tak baca ok!!
Pssstttt… Korang nak femes tak?
Baik ngaku, nanti aku leh tulis pasal korang dalam ni..
Hehehe!!

Tapi….

Kenapa banyak cerita dalam ni pasal aku je?

1)
Sentap I tau uolls ni.. Dah ni blog aku, harus la banyak cerita pasal aku.. Bukan la aku nak promote diri sendiri tapi memang tak de maknanya la aku nak bercerita pasal jiran aku yang duk selang 10 buah rumah dari aku plak.. Ko ingat aku ni rajin sangat nak korek cerita? Lain la kalu aku ni reporter CNN ke.. Dapat jugak bayaran kan?

2)
Bukan korang kata nak berkenalan dengan aku ke? Haaa… blushing la tu… Ni aku duk bercerita pasal aku ni, leh la korang kenal aku…hihihi!! So, tak de la tido korang tak lena duk pikirkan pasal aku.. Tak gitu? Pastu tak payah susah-susah dah nak mintak nombor phone dengan aku… Aku pun tak payah susah-susah nak cakap yang phone aku dah kena cicah air kopi.. Aku tahu la aku ni kaya dengan alasan...hihihi!! Penat aku sediakan space komen bawah tu..Korang tanye kat situ jee.. Jgn lupe tinggal nama yee..Jangan jadi macam sorang paparazzi ni..Nak korek cite pasal aku, pastu tak tinggal nama..I tak layan ok!!
Wahahahha!!

3)
Cerita pasal diri sendiri la senang.. Kalu nak cerita pasal resipi, aku takut ada plak yang ceri-beri bila ikut resipi aku tu.. Korang gi je usha blog Cik Mat gebu tu kalu nak resipi..Nak tulis pasal politik, memang aku tak minat langsung.. Salah tulis, tak pasal-pasal kena saman “defamation” plak nanti..  Fesyen? Nak jadi selekeh + simple + entam je mana ade, tu aku boleh bg idea sesangat laa pasal itu la aku..hehehe!!

Conclusionnya, blog ini ibarat teman untuk aku bercerita dan ceritaku pastinya pasal diriku dan sesiapa yang terlibat dalam hidupku.. So, sesape mau jadi femes, boleh la berbaik dengan aku..Nanti kau tulis pasal korang..hahahaha!!

Ok..Jumpa lagi..  

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...