Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Monday, November 18, 2013

Bila aku tak ada perasaan..

Assalamualaikum…
Waalaikumussalam..
Ok, boleh duduk semua..
Mimie, ko ingat ni kelas ke?
Tak ey?
Ok, sorry…

Nak stori ni...
Sebenarnya kan ade kengkawan aku ni selalu cakap aku ni macam tak ade perasaan..
Korang rasa betul ke?
What???
Betul??
Hah??
Korang kate aku perasan plak?

Pernah dengar perkataan "Wacha" tak??
Hehehe!!

Bila orang kata aku tak berperasaan aku teringat zaman aku study dulu..
Aku ada present pasal  “FEMBOT” utk kelas English (BEL) aku..
Short name for female robot..
Refer utk perempuan yang tak berperasaan…
Eh…aku macam tu ke?

Erm..
Ngape ye korang kata aku ni tak de perasaan?
Sebab aku tak pernah ngaku kalu aku suka sesape?
Jap ey..
Kalu aku ngaku kat korang, ade beza ke nanti?
Okokok..
Katakan pasni aku ngaku la yang selama ni memang aku suka dengan..

Gambit...

Pastu Gambit tu akan cari aku ke?
Sah-sah la tak..
Korang pulak tak pernah ada kena mengena dengan Gambit..
Hihihi!!
Yang selalu ada kaitan dengan artis kan aku jee..
Korang jugak cakap kan?
Well....
So…
macam tak de kelebihan je kan kalu aku ngaku kat korang..
Tapi keburukan dia aku dah tahu..
Sah-sah kena perli tahap gaban punye dengan korang..
Paling-paling cikai mesti cakap aku perasan..
Sambil wat muke ala-ala itik tengah sembelit..
Pastu korang nak harapkan aku cakap..
“Macam comey je..macam comey je..”?
Memang tak la bro!!
Unless…
Gambit dulu datang cari aku..
Memang aku ngaku la aku suke die..
 siap wat cop mohor lagi nak mengesahkan perasaan aku tu..
Hehehe!!

Aku tak berperasaan sebab aku susah nak 

Sobs..sobs..sobs..

Setakat hilangkan mug aku, pastu nak harapkan aku nangis?
Ish..ish..ish…
Membazir amalan syaitan..
Jadi, jangan bazirkan air mata dengan perkara sia-sia..
Aku tak nangis bila tengok tayangan Palestin sedangkan orang lain dah merah-merah mata nangis?
Tangisan aku tu boleh berikan kemenangan ke?
Pastu yang menangis tu bakal menjadi mangsa usikan korang?
Pandai taw korang berlakon menangis tu..
Siyes aku rase nak mintak otograf dengan korang ni..
Tapi..
Aku segan..

 Aku boleh senyum bila kena kutuk?

~Smile~

Dah tu korang nak rasa aku hamburkan korang?
Karang keluar bahasa Sepanyol aku, kata aku poyo + berlagak + budak kampong tak sedar diri plak..
Tapi…
Rasanya itu lebih bagus dibandingkan tak kena kutuk pun nak moody tak tentu pasal..
Sangat tak cool!!!
Lagi pun perlu ke aku bazirkan otot aku untuk wat muke marah sedangkan aku hanya perlu gunakan sikit je otot untuk senyum?
Ape geleng-geleng?
Owh.. tak perlu kan?
Tahu pun korang..


 Kita mengatakan seorang hakim itu kejam kerana meletakkan hukuman bertahun penjara hanya kerana mencuri RM2..
Tapi tahukah kita perasaannya ketika menjatuhkan hukuman?
Tahukah kita setiap kesalahan itu ada minima dan maksima hukumannya?
Tahukah kita apa yang perlu difikirkan sebelum meletakkan hukuman?
Eh…dah-dah la geleng kepala tu..
Aku tahu mesti korang tak tahu kan?
Sebab tu sedap je korang menilai sesuatu benda…
Makan kek secret Recipe pun tak sesedap tu kan?
Hehehe!!


Pengalaman menjadikan aku seperti tidak berperasaan..
Walhal yang benar-benar mengenaliku pastinya mengatakan aku penuh dengan perasaan dan perasan…
Ops!!!
Termengaku plak..
Perasaan aku bukan spesis permainan..
Bukan juga barang jualan di mana-mana pasaraya besar or kecil keliling anda..
Jadi..
aku memilih untuk lebih menjaga perasaanku..
Berkongsi dengan yang lebih memahamiku luar dan dalam..
Tapi…
Jangan terlampau menguji “FEMBOT” itu..
Selagi bernama manusia, pasti ada batasnya..
Ok..
Renung-renungkan..


Jumpa lagi..

p/s: Sori kalu sentap.. This is what I call "golden rule"..

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...