Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, June 21, 2014

Kita Yang Tak Sama...

Assalamualaikum sahabat..

Nota kepala: Sorry ye untuk yang menunggu sambungan kisah di Kuching.. Tak dapat post lagi.. Mak nenek ni tertinggal gambar tu kat tempat keje…( Bajet ramai nak tahu sangat kan?Hihihi)
________________________________________________________________________

Tadi aku walking and jogging kat instagram..
Psstttt...
Dapat tak apa aku nak sampaikan ni?
Aku nak cakap la aku pun ada IG cam korang..
Hehehe!!
Then, aku terjumpa satu gambar dengan caption..

“Some people choose to acquire materials in this worldly world. I choose to wander..
People will never be the same but that is what makes life awesome..
Cheerist it, even during your lowest point in life”

Khairul Idzwan Kamarudzaman a.k.a Khai…
Aku kidnap ko punye ayat ni…
Sebab aku tak reti nak berbahasa Inggeris mcm tu..
 Lawyer mmg hebat laaa…
Hehehe!!

Ok..
Back to the quote …
Aku memang setuju benor la tang kita ni memang tak sama…
Kehidupan menemukan aku dengan pelbagai orang..
Owh.. ayat mcm penuh pengalaman je ko ni Mimie!!!

Korang tak yah la nak tengok sampai ke hujung kampung..
Tengok orang sekeliling korang je dah laa..
Senang citer tengok family sendiri..sedara mara..
Kengkawan korang pun boleh..
Pelbagai ragam kan?
Tak nampak?
Pandang dengan tangan memang la tak nampak..
Cuba pandang tu guna mata..hati..akal…

Aku amek contoh mudah laa..
Bila bekerja, korang dapat gaji..
Camne korang appreciate diri korang sendiri dengan duit gaji tu?

Bagi yang minat dengan gadjet, masa tu la nak melaram dengan gadjet canggih bagai..


Amek gambar pun marvelous je..
Nak-nak kalu masuk bab selfie…
Siap kengkawan lain plak pinjam phone nak wat selfie…
Sungguh tak teragak- agak la kawan tu..
Kekadang dapat tukar casing pun dah rasa macam dapat iphone 6 sebijik dah..
Itu kalu aku laa..
Maklum la, tak de la mampu sangat nak ada henpon mahal tu..
Sebab gadjet mmg bukan aku punye priority..

Ada jugak yang abeskan duit pi spa..
Beli alat mekap mahal-mahal..
Perfume yang mahal..
Sampai pakai seminggu pun bau tak ilang lagi..
Eh..ade ke?
Aku pun tak tahu..
Sebab tu bukan aku..
Hehehe!!

Bau yang menyenangkan...

Ada yang melaram dengan kereta dah gaya kereta berhias..

Mau lawan ini pokok ke?

Sekali pandang cam papan iklan bergerak pun ada..
Hehehe!!
Pastu pusing satu kampung..
Awat tu?
Ada perarakan Hari Merdeka ke?
Owh..
Tukar sport rim baru rupanya!!
Hihihi!!

Ada yang time tu la nak serbu Popular..MPH..Kinokuniya..
Takkan nak beli cup cakes kot kat sini...

No wonder laa...

Dapatkan buku yang menjadi idaman kalbu laa..
I salute uolls tang ni..
Nanti boleh aku pinjam dengan korang..
Jap!!
Jangan kata orang yang bace novel tu suka jiwang plak..
Kat dalam novel tu berlambak ilmu korang boleh dapat sebenarnya..
Tak payah nak tunggu bace ensiklopedia je kalu nak ilmu ni..
Reading is the bridge to the knowledge..
Aku ada la jugak beli a few yang aku teringin sangat..
Tapi since aku dengan akak librarian ni cam geng, tak susah la nak pinjam buku best..
Hehehe!!

* Jangan beli tapi tak baca dah laa..tu dah macam nafikan hak buku tu...
^_^

Dan aku?
Aku memilih..
“ Jauh perjalanan,luas pemandangan..”
Aku adalah manusia yang suka berjalan melihat tempat orang..


Tak perlu sampai ke oversea kalu tak mampu..
Kat Malaysia ni pun berlambak tempat menarik..
Minyak mahal?
Malas drive?
Agak-agak la kalu nak pi pulau korang nak drive..
Aku tak de bot peribadi..


Naik public transport ni je yang mampu..
Hehehe!!
Parent tak kasi berjalan –jalan?
Look at yourself..
Parent biasanya sangat kenal anak dia luar dan dalam..
Konfiden level kena tinggi sikit..
Bila takut-takut, memang la parent susah nak lepas..
I am very lucky la bila bab ni..
Sebab parent aku menyokong penuh bab nak berjalan ni..
One of my bro pernah cakap..
“ Gi la kak.. Buka mata sikit tengok tempat orang..”

For sure..
Aku bukan la orang yang biar papa, asal bergaya..
Just a simple girl..
Kekadang dah tahap serabai pun ada..
Baju feveret pun yang biasa ada tulis nama-nama tempat tu..
Macam..
“I love Redang..”
“ Pulau Langkawi”+ gambar helang besar pulak sekor..
Sehelai Rm 10 je pun..
Mau aku tak sukaa..
Jimat duit aku weiii...
Hihihi!!

Macam aku kata laa..
Kita sume memang berbeza kan?
So..
Tak perlu pun ko nak berlagak bila naik kereta mahal-mahal..
Sebab kereta mahal ko tu tak mampu bawak ko rentas laut pun..
Nak berlagak kereta ko bleh pergi lagi laju?
Sori beb!!
Pikir panjang-panjang dulu ye before berlagak..


Public transport ni lagi laju kot dari kereta ko..
Tak perlu jugak nak pon sana pon sini tapi nothing..
Habuk je lebih...
Ops!!
Memandang orang janganlah mengikut jenama..
Kalu rasa nak cari kawan cap Adidas or Zara, memang bukan aku la orangnya..
Sebab aku hanyalah cap Adibas..

Ok..
Till meet again..
Bye!!!

PS: No offence.. Just to remind all of us that we have no right to change others to be like us..Do your respect ok!!










♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...