Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Sunday, June 22, 2014

Aku terima nikahnya.. Nisa & Bari (Episod 1)

Assalamualaikum..
Nampak tajuk atas tu kan?
Macam aku janji laa..
Aku nak sambung kisahku di sini....

Seperti yang aku cakap, aku kan yang paling awal sampai ke Kuching..
Awal sehari je dari single ladies yang lain..
Eh..korang tahu tak ape untungnya sampai awal?

Laksa Sarawak..

* Terpaksa google gambar ni..
Sedap sangat makan, lupe nak amek gambar..

Aku dapat membaham laksa Sarawak dengan banyaknya..
Mak Nisa yang masak time breakfast..
Siyes sedap..
Mekaseh bebanyak tau Auntie..
Bermangkuk-mangkuk tu aku tambah..

First time aku makan tu..
Orang lain kan tak sampai lagi..
So, kurang la saingan aku utk berebut laksa Sarawak tu..
Dah sampai sume single ladies tu nanti, kerusi pun nak kena berebut tau!!
Hehehe!!
Setakat Syikin dengan Sya..
Tak luak mane pun laksa tu..
Dorang diet sikit..
Yang memanjang kebulur, aku je laa...
Bukan tu jee...

Hati pari @ hati parik..

Ni pun ada jugak..
Ni kek ala-ala geng kek lapis Sarawak tu..
Nak masak ni amek mase 8 jam kalu aku tak silap..
Sedap ni..
Memang rase nak mintak bekas je isi kek ni..
Bekal nak kuar jejalan jap lagi..
Eh..
Isi dalam tisu pastu lipat masuk handbag pun boleh kan?
Hehehe!!

Haaaa..nak kata aku tak malu la tu..
Bukan laaa..
Tapi mak Nisa cakap..
“ Makan laa...buat macam rumah sendiri..”
Aku kan mengikut arahan..
Haruslah buat cam rumah sendiri..
Mana ada orang malu-malu kan kalu makan kat rumah sendiri?
Hihihi!!

 Dah isi perut penuh-penuh, kitorang pun mulakan aktiviti..
Teman Nisa cari barang untuk majlis dia..
Banyak la jugak tempat kitorang pergi..
Yang aku ingat shopping complex nama Oppo je..

Papan iklan pun jadi..

 Sya dan iklan..
Motip??

Dah petang baru balik..
Pastu..
Nisa tinggal aku kat rumah sebab dia kena pi mandi bunga..

Dalam duk melayan perasaan sesorang kt bilik..
Aih...
Bunyi apa bising-bising kat bawah tu...
Tetibe..
"Mimieeeeeeeee!!!!"
 Tu dia..
Dah sampai dah Nadi + Ida + Alia and Niza...

Tup..tup..
" Mimie..ada nasi tak? Kitorang lapar giler ni..."
Kot la nak tanya khabar aku ke...
Dah hampir 4 tahun tak jumpe kan..
Sekali nasi dulu yang ditanya...
Hahaha!!

Nasib baik aku ni ade lesen jadi pengganti tuan rumah kejap..
Buat cam rumah sendiri kan?
So, pandai-pandai la aku hidangkan nasi kat dorang..
Yelaaa..
Kan pengsan plak dorang nanti..

Sambil teman dorang makan, bermula lah sesi kami bermesyuarat meja..
Kecoh laaa...
Hampir 4 tahun aku tak tilik muka dorang sume...
Ingatkan bila sume dah jadi lawyer bertauliah ni, tak de la loyer buruk lagi..
Dalam mimpi je la nampaknyaa...
Makin menjadi-jadi je aku tengok..
Cuma tahap lawak tu dah meningkat pada lawak ala-ala Reader's Digest..
Heheheh!!

6 Jun 2014..

Malam...
Majlis Berinai...

Bersiap-siap..

 Ade mase lagi ni..
Meh la kite...
Pose dulu...

The beauty of black..

Oh my kakak...

Tumpang sikit...

Oitttt..
Asik korang je..
Bila nak start majlis ni...
Lor..
Tak tahu ke?
Pelamin tu kan Nisa sewakan utk kengkawan die yang giler bergambar ni...
Hehehe!!

Tetibe..
Pengantin lelaki dah nak sampai..
 Cepat..cepat..cepat..
 
Penyambut tetamu..

Sila la masuk...

Sengih lebar ye bakal pengantin..

Bunga apakah itu? 

Ops!!!
Sabar Bari..
Esok dah akad nikahnya...
Usha dari jauh je la dulu... 

 Jeling manja ey kakak??

Kitorang pulak?

Menunggu sambil melihat dengan sopan untuk 10 minit pertama..

Minit ke 11..


Amek ko!!

Dah start dah keluar aksi pelik petala ke lapan..
Before majlis berinai tu dikucar-kacirkan dengan aksi pelik petala belas-belas..
" Korang pakai la sekali inai tu.."
Nisa terus bagi green light..
Dah tahu sangat dah perangai kawan die yang tak tahu duk diam ni...
Hehehe!!

Apa lagi...

Bak sini inai tu...
Aku nak pakaikan Mimie ni..

" Ko yakin dengan skill aku kan Mimie?"
" Ye Ida.. Yakin 120 % la"

Gelak pasrah + Muka teruja nak tunjuk bakat..

Fokus!!Fokus!!

Sudahnya..
Mekaseh Ida sebab lukis dari kepala mickey mouse ke bunga..
Last-last corak sotong kurita terlukis indah di tanganku..
Ko kawen nanti, aku mintak orang tu lukis corak ketam dengan udang galah kat tangan ko yee...
Confirm trending..

Ok..
Sume dah berhias cantik..
Merah ala-ala mak ngah la habaq hang...
Masuk tido...
Esok akad nikah plak...

Ok..
Tunggu my next story..
Bye...

*Begitulah majlis berinai di sana..Baru tahu rupanya bakal pengantin lelaki akan berinai sekali..





♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...