Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Monday, November 26, 2012

Kahwin..Manir ~ Kahwin..Manir..



Kring………..
Ok, bermulanya cuti sekolah.



Bermaksud bermulanya juga episode kenduri kendara….
Memandangkan umur aku dah melepasi syarat mengundi, ramai la kengkawan yang dah tak nak duk sorang-sorang..
Makin besar, makin takut plak yee..hehehe!!
Eh..Ape kaitan plak mengundi dengan kawen ni..
Erm..Pikirlah sendiri..
Suke benor aku bab kenduri kendara ni..
Mula-mula dapat invitation pun dah teruja dah..
Like…



Wow!!!
Nak kawen dah kawan aku ni….
Mule la aku sibuk berangan nak gi kenduri tu..
Sebab ske tengok kawan sendiri  jadi pengantin..
Dorang kan pakai comey-comey..
Jom tgk sape yg dah aku pergi…

V
v
v
v
v
v

 Amalina @ McLong + Husband...
Sporting abes...



Engku + Husband..
Very nice baju...



Wahida + Husband..
Berseri-seri ni...



Sebenarnye, di sini la berlakunye killing two birds with a stone..
Hah???
Yelaa…Biase aku gerak dari umah nk gi kenduri dalam pukul 10.30 pagi..
Tapi balik paling awal pun dekat pukul 7 petang..
Haa..Bukan aku gi tolong basuh pinggan pun kt kenduri tu…
Tapi, tyme tu la rombongan cik kiah ni nak jumpe kengkawan pastu bercerite tak abes-abes…



Peace...
Hepi ceria sumenye..


 mesyuarat tingkap bakal bermula..


still thinking how to settle the dispute..
yang penting layan air dlu..
Dari kisah kawen, ekonomi, undang-undang, alam sekitar, sukan, sume kitorang aci main entam je…
Propa and gossip mmg tak tertinggal laa…
Kiri kanan depan belakang pun buat tak kisah je ble dah start bercerite..
Tu sbb kalu berjumpe, kitorg lebih senang ati amik tempat yang open..
Takut bergegar je atap kedai kalu duduk dalam kedai tu..
Hehehe!!
Ma and abah pun dah tau dah habit yang satu ni…

Port pertemuan sebelum meneruskan agenda yang tak pernah tertulis kat minit mesyuarat kitorang tu plak ialah umah Cik Pina laa…
Meh tgk kak pina yang comey ni…

Jage-jage..
Sekali die gelak, bertempiaran lari hantu sume…
Owh… Rase cam mengate diri sendiri plak…hehehe!!

Yang menjadi issue skrang ni, sume kengkawan yang kawen tu duk Manir..
 Camne leh jadi gitu plak?
Btol ke x ni?
Erm… sebab..
Tetiap kali aku nk gi kenduri, dialog yang akan terjadi kat umah lbh kurang macam ni:

Me: Ari ____________ Kak Mie nak gi kawan Kak Mie kawen.. (will elaborate more bout future bride ni)hehehe!
Ma / Abah: Oooo.. mane?
Me: Manir

Hehehe!!
Sebenarnye, tak kira la kawan tu duk Gong Badak ke, Batu 6 ke, Mengabang Telipot ke, jawapan yang aku bagi tetap MANIR
Bler dah balik umah, aku akan berstori lagi skali  jalan nak ke umah kawan aku tu..
Baru la my parent tahu the exact tempat yang aku pergi…
Knape mesti MANIR?
Adekah Kawen dengan Manir tu ade chemistry?
Tarak tau…
Senang sebut and mudah ingat kot…
So,dari dlu sampai leni, tu je yang aku tau jawab..
Pada kengkawan dari daerah Dungun and Kemaman, korang kawen la plak..
Bleh aku tukar jawapan aku tu..
Hahaha!!

What ?
Aku yang kne kawen? 
 Aku tau la yang “Berdua lebih baik”(pinjam tajuk buku ni)
Tapi ble berdua pasti ade yang ketiga…hahaha!!
So, aku memilih to be alone lagi saat ini..
@_@
Ok, to kengkawan yang baru melangkah and will melangkah ke era ‘berdua’, wish U slamat pengantin baru…
Moga kekal hingga ke syurga…
Amin..
Hingga ketemu lagi…

p/s: Fiena, sori, kidnap gmbar w/o permission...

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...