Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Saturday, January 25, 2014

Susah sangat ke?

Assalamualaikum..
Korang sehat ke?
Aku?
Kalu dah senyum sampai ke telinga ni memang sihat laaa…
Hehehe!!
Since lame tak berstori, I come out with that one..

Suatu tengahari..
Me and one of my best friend, Fiza berdiri di pintu pagar..

Me + Fiza + Shiha..

Still panas even sekarang duk sibuk cerita sejuk dan salji..
Bukan sesuka hati je nak menjadi tugu kat tengah panas tu…
Tetibe..
Aku ditarik oleh Fiza…
Owh..ada yang nak lalu di belakangku rupanya..
Bila terpandang saja muka beliau, ok kali ni serius aku rasa menyesal..
Kalu tahu begitu rupanya, relaku pujuk la mataku ini biar terpejam or ditundukkan je..

Akak..
Kat rumah tadi minum air cuka ke?
Senyum sikit tak boleh?
Ingatkan aku je berperasaan gitu..
Rupanya Fiza pun sama…
Ok laa..
Kalu kate nak marah pasal aku menghalang laluan, tak boleh ke cakap yang akak nak lalu..
Bukan lama pun akak kat belakang saya tu..
Rasanya tak de pun sampai lembik lutut tunggu kan?
Kan saya denda akak berdiri tengah panas kan..
Jangan main-main kak..
Akak tak kenal saya lagi kan?
Bila saya dah ketuk tukul tu, muktamad la keputusan saya..
Hihihi!!

Kepala saya ni tak boleh pusing 360..
Mana nak nampak akak kat belakang..
Kalu akak rase nak cakap dalam International language pun , Insya Allah saya mampu faham lagi…
What?

Ade emas dalam mulut?

Tolong la bukak mulut akak tu..
Satu wide shawl tu saya tadahkan emas yang keluar tu akak oiii…
Hehehe!!
Dah susah sangat nak cakap, akak pegang je bahu saya..
Sah-sah la saya sedar ada orang kat belakang saya..
Eh..ke akak cucuk botox?
Kot la kan sampai susah sangat nak senyum tu..
Akak sebenarnya dah senyum tapi still nampak tegang lagi..
Ala kak.. natural beauty la kak kedut-kedut tu sume…

Tak pasal-pasal aku membebel kt korang kan?
Bukan ape..
Just to remind uolls ni..
Tak payah nak sombong sangat dengan orang ni..
Senyum je pun…
Bukan kena keluarkan peluh sampai berbaldi pun kalu senyum tu..
Duit korang pun tak luak..
Dari korang sibuk habiskan duit beribu riban nak nampak awet muda tu, baik korang amalkan petua senyum je…
Duit korang tu leh la sedekahkan kt yang lebih memerlukan…

Tapi before senyum tu, make sure expression senyum korang tu betul..
Sape kate senyum tu satu jenis je..
Aku bahagikan senyum to a few categories…
1.Senyum gatal.. senyum yang mintak tapak kasut ke muka ni..
2.Senyum mesra  + hormat.. senyum yang menyejukkan hati..
3.Senyum sinis..senyum yang menghiris ni.. 
4.Senyum buat-buat.. Plastik sangat ok..
5. Senyum kambing.. Pi usha kambing how it look...
 So, pilih la mane yang paling sesuai..

Ini senyum sorang-sorang yee..

Ok…

Jumpa lagi..

♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...