Mr.Nuffnang sayer!!

SweeTy..

Thursday, June 6, 2013

Bila aku lupa diri...

Assalamualaikum kengkawan…
Mak nenek nak start berceloteh ni…
Meh dekat-dekat cket..
Baru-baru ni aku gi kenduri kawan aku ..

Jumaat, 31 Mei..
Kuala Berang…
Petang tu plak, kitorang melepak santai sambil membincangkan isu-isu Negara di port yang tak pernah bertukar lagi, Pantai Teluk Ketapang..

Nyum..Nyum...

Tau ke?
Tempat tu bersebelahan dengan airport Sultan Mahmud je..
Tapi sayang..
Pandangan mata kitorang tak mampu melepasi bangunan airport tu untuk ber eye mo..
Kot-kot la ade pilot ensem..
Wuhahaha!!
Bagi menjimatkan minyak kereta, haruslah aku tumpang rumah kawan aku, Cik Fiena je malam tu..
Penat la nak ulang alik dari umah aku kan..

Sabtu, 1 Jun..
Dari Manir, Tok Jiring and last Gong Badak…
Dalam pukul 2 lebih dah abes rombongan Cik Mimie tu..
So, bleh gerak balik ke rumah sendiri la kiranya kan..
Tapi…
“Mimie, awak nak balik pukul brape ni?”
“ntah.. ngape? Tak kesah pun.. Ade nak gi mane-mane lagi ke ni?”
“ Mar camne?”
“ikut je..nak lepak-lepak pun boleh.tapi kalu sume tak free, tak pe la”
Last but not least…
Dalam pukul 5 lebih-lebih…
Kitorang bersantai lagi sekali di area airport tu..
tukar kedai je sebab nak merase masakan panas plak..
Ish..ish.. 
sape la yang makan banyak tu yee..
Macam tak cukup je makan kt kenduri tu kan…
Padahal 3 buah kenduri kot..
Hehehe!!
Pom pam sane..pom pam sini..
“ Lor..kul 7 dah laaa..Jom balik..”

Akhirnya..
Pukul 8 baru gerak kuar dari umah Fiena di Padang Machang..
Manir punye area jugak la ni...
Konvoi dengan Cik Mar..
Laluan yg menjadi pilihan adalah Hiway...

ni siang punye view laa...

Kononnya cepat..
Berkonvoi la aku and Mar..
Masuk je hiway..
Eh..biar btol ni..
Sunyi je jalan..
Mula la satu persatu cerita pasal hiway terbang dalam kepala...
Adoi....
Takkan nak patah balik?
Redah je laa..
Mak fiena dah ckp awal-awal td jalan sunyi..
tp nk jugak try kan..
Orang degil mmg macam ni..
Doa naik kenderaan harus la bace siap-siap..
Nak bawak laju-laju, gelap kot...
Setakat 100 tu bleh la malam-malam gitu..
Sambil-sambil layan radio, tetibe terfikir..
"camne kalau tetibe terdengar suara lain plak?"
waaaaaaaaaaa......
Sampai la ke penghujung hiway di Bukit Besi..
Pon..pon..
Aku and Mar berpecah..
Aku ke kanan, Mar ke kiri..
Tak de sape-sape yang pilih jalan yang lurus ye..
Pasal kalu lurus, terus masuk ladang...
hehehe!!

Lap..lap..lap..
adoi..
Minyak plak berkelip-kelip..
Singgah bg minum minyak dlu kat Cik Putehku..
Fuh..kalu tadi aku cuak-cuak..
kali ni berzilion-silion dah cuak tu..
Lagi over dos la kesunyiannye jalan ni..
Dengan gelap yang teramat, kereta kadang-kadang je ade..
Banyaknya aku sorang-sorang..
Waaaaa... 

Ok..
Dah nk masuk simpang ke rumah aku..
Zasssss..
meremang bulu roma..
teringat plak kes lain..
kali ni, x bleh tahan..
Sambil drive, sambil sembang phone..
Hehehe!!
Mak cik personal advisor la yang menjadi mangsaku..
Thanks Tihah..

Alhamdulillah..
Sampai ke rumahku dengan selamatnye..
9.30 malam..
Dah siap golek golek untuk tido..
Dah mandi jugak ok!!!
Bukan kambing ni..
hihihi!!

so...
adakah serik dah pasni?
no komen!!!
nak buat camne..
ble jumpe kawan je mula la lupa diri..
Seronok dan bahagia sangat la katekan..
Terlupa plak datang sorang-sorang, kne balik pun sorang-sorang..
hehehe!!

Ok..
renung-renungkan..
jumpa lagi..






  


♥ Thanks For Reading ♥

javascript:void(0)

0 comments:

Post a Comment

Mr. Nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...